Bonushelg på landet!

Det var inte meningen att vi skulle åka ut till landet denna helg då JR skulle ut på julbord med jobbet på fredagskvällen men ödet ville annorlunda, någon i Järna ville köpa vårt släp så vi var "tvungna" att åka ut till landet denna helg och hämta släpet (stackars oss :-) ). 
När han kom hem vid 23:30-tiden från julbordet (och med hans chef som behövde skjuts till Nykvarn på också) så stod jag packad och klar och vi packade in allt och chefen och åkte ut i natten.
 
Iskallt att komma ut dit. 3 möss i fällorna, det är vinst varje gång!
Vi kom ju fram vid 01:30 och då började vi kolla en film så hon var 03:30 innan vi hoppade ned i den kalla sängen rejält påklädda.
Nästa dag bytte JR däck på släpet och fixade till det inför söndagens försäljning. Vi var inne i Katrineholm och små-handlade lite sedvanligt också, det har blivit lördagsförmiddagarns tradition.
Sedan började jag grunda taket vitt i övre hallen, det var riktigt riktigt jobbigt!
I ärlighetens namn orkade jag bara grunda halva taket. sedan gick jag ned och stekte biff och korkade upp en vinflaska! Hur som helts, planen här är ju att vi ska måla taket klart och sedan börja sprätta bort golvet. Inser ju att det kommer ta sin tid och i jul blir det ju inget sådant arbete.
Efter maten och ett glas vin tittade vi på ett par filmer.
Plötsligt fick jag bara feeling att jag ju bara måste prova den nya linoljefärgen jag köpt. Började målartvätta en dörrkarm på nedervåningen och sedan satte jag i gång att måla den.
Det var en fantastisk upplevelse, så täckande och njutningsfull att måla med!
Rund pensel har jag letat efter överallt och har sett några stycken på nätet med naturborst för över 300 kr styck. Inte köpt dessa...
På Hjem och Fix i Katrineholm hade de runda penslar för 34 kr styck!!!! Det är ju guld, då kan man ju typ slänga dem i stället för det eländiga arbetet att rengöra dem! (Än så länge har jag dock inte slängt dem utan ställt dem i såpa som man ska göra.
Hur som helst, det blir så jäkla jäkla bra!!!!! Ser ut så där gediget målat ut som när en gammal skola från förr är ommålad...eller typ Sophiahemmet eller någon sådan där fin gammal byggnad är målad...för står ni?
Som det känns nu kommer det bli en sann fröjd att måla vidare med Linoljefärg! Ett litet trubbel är ju torktiden.... jäkligt lång!!!! (Jag köpte vit färg med ett litet stänk svart i för att undvika gulning som kan inträffa på sikt för linoljefärg. Köpte S 0500-N i kulör.
På söndagen städade vi av lite inför julen och sedan muntrade vi upp julgranen som har stått och väntat på julen i garaget. KL 14.00 skulle vi vara i Järna och leverera släpet.
Icke att förglömma att jag varit så jäkla allergisk denna helg, det har varit helt hemskt, känt mig som en explosion i ansiktet när jag suttit i JRs bil. Han måste kört D och L i bilen när de haft hästkläder på sig.
På vägen hem från Järna började det snöa. Vi svängde av till Kungens Kurva och akut-köpte en ny diskmaskin.
När vi kom hem sov jag några timmar inför nattjobb.