Innan vår jul på annandagen.

Jag gick av nattjobbet dagen innan julafton så efter att jag sovit lite på dan packade vi ihop oss och åkte ut till landet med katter, julklappar och allt.
När vi kom fram stod denna tomte på trappen och väntade på oss. Våra grannar tyckte han skulle bo hos oss. De är så gulliga!
Vi eldade i spisarna och försökte värma upp oss och huset så fort det gick men det tar sin lilla tid.
Mercan tog plats i soffan och stannade egentligen där hela veckan.
Maja däremot testade alla ställen utan att rädas.
Hon sitter däruppe!
Nästa dag som var julafton tog vi in julgranen och klädde den.
Vi var också inne i Katrineholm och handlade när övriga Sverige firade julafton. För oss var det som vilken vardag som helst...nästan.
På julafton målade jag detta tak i övre hallen en gång också.
På kvällen tittade vi på filmer på tvn...det gjorde vi varje kväll/natt när vi var ute på landet.
Vi åt i varje fall skinkmacka och jag tog en julöl på julaftonskvällen.
Nästa dag målade jag detta fönster ett varv med linoljefärg. Det uppskattade inte Maja som hoppade upp och satte sig i det och vi blev tvungna att tvätta henne i rikligt med såpa och vatten för att det skulle gå bort, sedan hade hon att göra att slicka sig i många timmar.
Jag försökte ställa för sedan för att olyckan inte skulle upprepa sig.
Juldagen ägnade jag åt till att städa inför att vi skulle fira på annandagen och för att barnen skulle komma på juldagskvällen.
Alla pelargoner står på vinterförvaring i detta sovrummet som D tog denna gång.
E sov här i Master bedrum.
A tog lilla kattvinden och sade det var jättemysigt.
På kvällen när de små  gullungarna kom käkade vi hamburgare för att de inte skulle bli så trötta på julmat.
Sedan var det film-mys.
Barnen tyckte det var fin old-style-känsla ute på landet och de tyckte granen var snygg och mäktig.