Luciakväll, pepparkaksbak med barnen.

Så mysigt, barnen kom över på Lucia-kvällen och vi hade myskväll tillsammans.
Först åt vi julgröt och lyssnade på lite julmusik så vi fick upp stämningen.
Jag hade plockat ned fotoalbum från barnens barndom från vinden eftersom jag ganska ofta tänker på att jag ska skanna in fotona så de kommer digitalt....men det är ju ett jäkla hästjobb!
Jag har hittat en app i mobilen som kan göra det hjälpligt men nu har min mobilkamera gått sänder lite, den har spruckit och släpper in lite ljusinsläpp i konstiga sken på bilderna så det får vänta lite till jag köpt en ny mobil.
Hur som helst var det kul att se att barnen visade intresse för bilderna och de berättade om minnen.
Edvin spelade Frank Sinatra för oss på tvn.
Sedan körde vi igång med själva bakandet. Mycket trevligt och mysigt när barnen gick så all in!
Albin gick under namnet Mr White då han tog på sig rollen att koka kola! (Från en tv-serie Braking bad) mamma).
Mycket disk blev det och ännu tråkigare blev det när diskmaskinen helt gav upp och det började rinna ut vatten över golvet.
Det hela slutade med att vi i panik slängde ut diskmaskinen på altanen, den var otrösterlig och hade gått sin sista rond med familjens disk.
Och det var då jag upptäckte...när kidsen låg på softan och softade efter kvällens bak att vi inte heller hade någon diskpropp.
Grrr.....Hur mkt disk som helst.... men det var det värt, att få ha sådan kvalitetstid med barnen.