Middag med jobbet och Julbord på Ikea

I onsdags kväll träffades många av oss som jobbar natt på IVA på Kolgrillen för en gemensam middag. Jättetrevligt och för ovanlighetens skull var jag inte värst med kameran. Långt ifrån faktiskt. Jag tog bara dessa tre bilder med mobilen. 
Mina fina arbetskamrater. Det är de som gör varje dag trygg och bra på jobbet!
På torsdagen sedan var det fullt upp.
Jag gjorde massor av ärenden. Först var jag i en färgfabrik i Hagsätra som tillverkar riktig gammeldags linoljefärg som jag ska ha till landet, prova att måla med och se om man kan få till en finish som liknar gammeldags.
Sedan var jag runt på massor av andra affärer, fick penslar av den snälla personalen på Flügger färg i Kungens Kurva som kallar mig VIP!!!
Jag köpte 18 kg kattmat också innan jag landade i matsalen på Ikea för en lunchdate med Kraka.
Alltid lika trevligt att äta med henne och vi åt sedvanligt för mycket av julbordet och pratade i kapp lite.
Därefter åkte jag hem och snabb-målade lite köksluckor till landet som ännu inte var klara innan jag stack till Folktandvården där jag fick veta att jag inte hade några hål alls...åtminstone inte i tänderna! Jag fick denna dag också den goda nyheten att min pappa är helt friskförklarad.... åtminstone i den nedre kroppshalvan som min ömma moder återgav det. Skönt det också!
Kvällen kommer som ett separat inlägg!