Rev golvet i nedre hallen också!

På lördagen var JR sjuk men jag full av energi så jag plockade bort julgranen trots att den inte givit ifrån sig ett barr än men vi skulle ju åka hem nästa dag så vi blev tvungna.
En sådan här trist plastmatta  ligger i nedre hallen...eller låg ska jag väl säga för jag tog mig en ordentlig kik under dörrmattan vad för golv som dolde sig där under!
Efter mycket pillande och slitande visade sig brädor! Denna gång hårt åtgångna lackade rejäla saker från husets byggdes, alltså som jag gissar över 100 år gamla.
Det tog timmar av hårt arbete att strippa detta golv, det satt i flera lager med massor av små spikar och inkilat i varenda vrå.
Golvet under var ändå i bra skick. Om det får sig en hård slipning så det bruna kommer bort kommer det bli jättefint.
Än sitter matta och bitar kvar i kanterna men vi måste slita bort alla lister för att få bort det och jag orkade inte mer denna dag. Jag ser stort hopp för framtiden att det ska se lika dant ut i köket sedan. Tänk att få slita ut alla dessa plastgolv och slipa upp de gamla trägolven!
Nu har jag lite att drömma om och planera för inför våren. På söndagen städade vi ihop och stängde ned stugan för troligen någon månade eller 2. vi lyckades till och med stänga av vattnet och tömma systmet hjälpligt. Nu står bara underhållsvärme på.
På söndagen var det bara att försöka återuppstå som jobb-mäniska igen och trava iväg till nattjobbet.
 
 
 
 
 
#1 - - Mia:

Plastmattor är verkligen trista.
Vilken lycka att ett gammalt trägolv dolde sig under 😀

#2 - - Kicki:

Så snyggt!!