Riva golv och glöggparty 28/12

På fredagsmorgonen hjälptes JR och jag åt att göra ett CV till honom då han är lite sugen på att söka ett jobb. Vi stack ut i trädgården och knäppte 2 kort på honom till det.
 
Efter det kunde vi inte hålla oss från att riva golvet i övre hallen..
Här är innan, jag har målat taket vitt 2 ggr och nu börjar JR ta bort listerna runt om ifall vi lyckas återanvända dem sedan.
Ett spännande golv kommer fram under. Olika bräder och kvalitet på brädorna kan man väl lugnt säga. Vi känner ändå bägge 2 att vi vill behålla det fast det inte är perfekt.
Det vita är något form av ytspackel de använt för att jämna ut brädorna med när de skulle lägga plastgolvet ovanpå., det skrapas lätt bort.
Vår plan är att ...när vi tar oss ut till landet nästa gång...eller om ett tag... hyra och ta med en golvslip och slipa detta golv riktigt hårt och se hur bra vi kan få det. Jag är i googlar-tagen hur vi ska behandla det sedan men just nu är jag inne på att luta det så det bevaras ljust och sedan bara såpa-behandla det. Någon som har erfarenheter? Jag vill inte det ska gulna.
På kvällen sedan gick vi i kolsvarta mörkret till grannarnas glöggparty!
Min mobil vill inte riktigt vara med och ta kort längre, kameran är ju sprucken men de hade gjort så fint.
Jo, sade jag det att jag när mellandagsrean började beställde en ny mobil, en Huawei p20 pro som vad nedsatt över 1000 kr. Den ska ha en väldigt fin kamera och det ser jag fram emot.
Alla fick vi fina huvudbonader när vi kom.
Synd att bilderna är så suddiga, att det inte syns hur söta de är.
Efter middagen tog värdinnan oss på en resa i sin barndom. Hon visade super-8-film från när hon och hennes familj bodde på båtar och seglade med laster i hela Europa.
Denna båt är hon uppväxt på. (Bilden är hennes privata). Det var en rörande och fin berättelse.
 
#1 - - Mia:

Fina foton på Jugge, nytt jobb!? De får berätta mer!
Vilka trevliga grannar 😀