Vi förbereder oss för jul.

Helt plötsligt igår, efter att jag sovit klart efter helgens nattjobb beslutade D och jag att faktiskt börja göra lite jul hemma.
Vi rev ned allt från vinden och körde på. Lagom började det också snöa utanför fönstret. Här hemma fick det bli plastgran i år men på landet ska det ju bli riktig!
Maja och Mercan var skeptiska till våra tilltag. Till min glädje kan jag konstatera att julklapparna är klara utan stress i år. Har man lagt så mycket jobb på att slå in fint så bör de få ligga framme till beskådan ett tag tycker jag.
Annars har den senaste tiden gått åt till plugg. Har i dagarna nästan skrivit klart PM:et inför min kommande magistetuppsats, ett litet försnack på 4500 ord, inget man snyter ur sig i en handvändning.
Senare på kvällen bakade jag och D glutenfria pepparkakor samtidigt som i kollade jul med Ernst.
Vi tyckte Ernst verkade lite hängig och oglad i år. Vi kollade några gamla avsnitt också och då hade han betydligt lyckligare glimt i ögat.
De blev snygga i år.
 
#1 - - Mor:

Nu jäklar är det jul igen...snart! Och vilken snygg stjärna ni har i köksfönstret!