Energiboost!

Denna helg har jag jobbat och det har för för ovanlighet skull nu för tiden varit helt humant arbetstempo. Under veckan som gått har jag bara hämtat energi och jag mår bättre nu än under de senaste månaderna.
Det som inledde vändpunkten, att energin återkom var förra helgen...(och det att jag skickat in mitt kandidatarbete för halvtidesbedömning).
Förra helgen. Kära underbara Didrikstorp som ger mig lugn och energi. Kära familj, mamma, pappa, man och ungar. Allt på en gång! Bättre kan det inte bli!
Det gjorde mig så glad och varm i hjärtat att alla barnen kunde och ville följa med ut på landet för första gången! Jag vill så otroligt gärna att de skall trivas och känna att detta skull kunna bli ett ställe även de vill komma till och hämta energi.
Pappa och mamma kom och pappa fick sätta på sig stekarkepsen och förklädet jag en gång givit mamma i julklapp (som jag sytt) och inleda kött-stekning av 2 kg oxfile'! 
Pappa stekte och mamma och jag tog var sitt litet glas vin, med betoning på litet då glasen är väldigt små...typ en klunk! Jo, vi fick fylla på så klart, de är i minsta laget!
Då vi anlände på lördagen mitt på dagen så hade huset ännu inte hunnit värmas upp när det blev dags för mat utan alla satt i varma myskostymer!
Vi firade yngsta sonen som fyllde 18 år!
Det var inte så mycket paket denna dag då huvudpresenten var att han skulle få körkortet betalt.
Sade jag det att när morfar steker då är det dimmigt i köket! Vi fick famla oss fram men vi kunde konstatera att fläkten fungerade utmärkt....men det räckte inte riktigt!
Det är så mysigt när allt är enkelt!
Under dagen myste alla liksom bara runt och bekantade sig med ägorna.
A började också hugga ved! han är händig!
Alla var glada och vi hade tid tillsammans vilket var riktigt länge sedan! 
 På kvällen spelade vi Monopol. Varmt modershjärta över denna kvalitetstid!
 
 Senare på kvällen låg vi alla huller om buller i soffan och kollade igenom säkert 4 filmer Johan Falk.
Alla är inte helt pigga hela tiden men det gjorde inget.Bara så mysigt att få ha dem nära!
 Jag tror faktiskt att vi allihop gillade denna helg av samvaro och Didrikstorp! Frånvaro av internet och allt annat var bra för oss allesammans.
 Inga vidare bilder från denna helg egentligen men minnet är bara varmt.
Gemensam frukost är vi inte heller bortskämda med nu för tiden.
Nästa dag besiktiga A elen som ska dras om, 
J och E körde lite schack och vi andra gick en 5 km promenad på grusvägarna runt vår lilla gård.
Här är huset på lite avstånd från annan vinkel.
 
 
 
#1 - - Mor:

Ja, det var väldigt trevligt denna lördag vi var med! Tack för senast heter det. Måste göras om! MEN vilken jäkla bild av mig Du fick till. Jag blir helt bedrövad! Snälla... ta bort den.

#2 - - Mia:

Vilken otroligt härlig helg :D
Kram