Grattis JR på födelsedagen!

Idag fyller bästa JR 48 år! Så skönt att han äntligen är lite äldre än mig igen!
Han fick lite små presenter och mycket kärlek och tårta!
Jag bakade den i morse.
Överallt i hela huset ligger saker och dörrar som jag målar. Varje köksdörr till landet målas 4 ggr på varje sida. Det blir en del målande. Jag hinner dock lyssna på en del ljudböcker under tiden. Just nu lyssnar jag på 3:e boken av Per Anders Fogelströms berättelser om Stockholm. Jag gillar böckerna stenhårt!
Åkte till Skärholmen och blev bjuden på lunch av denna trevliga kvinna till lika arbetskamrat.
Sedan inledde hon mig i frestelse och visade mig var Statsmissionen låg i Sätra!
Jag är såld! Det var en ny jättetrevligt upplevelse och vi gick all in! Jag köpte 2 virkade överkast för totalt 139 kr!
Hör Här hänger de på tork efter att jag tvättat dem i klorin.
Köpte även dessa små söta äggkoppar för 5 kr styck. När jag kom hem googlade jag dem och såg att de kostade 98 kr styck! Jag köpte flera kristall-salladsskålar för 10-20 kr styck också! Jag gillar! 
Efteråt åkte jag till Hornbach och köpte lite klinker till landet där det ska förstärkas...ja bilder kommer i helgen.
Killarna gosat med Mercan.
 
#1 - - Mor:

Den där symaskinen, på en av bilderna, sååå såg min allra första symaskin ut som jag fick på 50-talet!
Du köper bara vita överkast! Hur fanken ska Du stå ut med mitt blåa Du ville ha?

#2 - - Mia:

Gratta 'gubben' från oss 😃

#3 - - L:

Hmm, tårta, rostad lök & tomat - annorlunda kombo!

#4 - - JUNITJEJ:

Grattis till JR i efterskott! Tårtan ser väldigt god ut!