Snickarglädje på gång!

Jag googlade och googlade och hittade lite tecknade mallar på veranda-snickarglädje på nätet. Grunnade på hur jag skulle kunna göra det här själv.
Jag kastade mobilskärmens bild till TVn och satte smörgåspapper på TVn och kalkylerade av.
Klippte ut och provritade upp på en skiva, en spillbit jag fick på Woody för en provomgång.
Sågade ut den. När jag upptäckte att det gick blev jag entusiastisk och kände att jag behövde bättre material och framförallt bättre sågblad som inte käkade skivan i stora tuggor.
Ungefär så här tänker jag mig att det skall bli sedan på verandan i Didrikstorp, de 8 övre hörnen...fast så klart vitmålat.
Åkte till Hornbach och köpte sågblad som är ämnade för denna typ av sågning och furu-hyllplan som jag tänkte såga ut, tjockare och bättre kvalitet. 
I morgon blir det såga av...och som vanligt plugg. 
 
#1 - - Kraka:

Kommer att bli kanonfint!
I mitt huvud finns en massa planer inför sommaren. Hoppas jag hinner, och orkar, genomföra några av dem. Alla är inte ens avsedda att hamna i pipeline redan i år.
Kram

#2 - - Mor:

Vad fint det kommer att bli. Du är sååå duktig och påhittig!
Det finns väl nåt stadigt som du kan sätta upp den på där ute? Ska bli så kul att se. Vår granne J:n är så nyfiken på erat torp. Får se längre fram när vi kan åka och titta.