5 nätters ledigt i lugnet.

I onsdags hade jag jobbat klart efter jul och vi packade in oss och katterna i bilen för att åka till landet. Första gången katterna fick avnjuta bilåkning.
Plötslig hade Mercans bur spruckit i dragkedjan och en panikslagen katt tittade ut. Hon lade sig sedan i mitt knä och stack huvudet djupt ned i en filt och slappnade av efter halva vägen. När det var 5 min kvar till vi var framme fick Maja komma ur sin bur.
Åka bil var inte riktigt deras grej men det funkade.
Det gick ändå ganska fort för dem att känna sig hemma i stugan och de höll ihop. 
Till och med sov i vår säng tillsammans.
Efter någon dag provade de att gå ut lite.
Vädret var ganska blött och eländigt så de var mest inne med oss.
Vi åkte till Katrineholm och handlade lite reservdelar till att montera in diskmaskinen vi köpt.
Det blev en helkväll med äckel under diskbänken men jäklar i mig vad det var värt det!
Jag bakade någon dag sockerkakor och en annan dag glutenfria bullar. Så mysigt att man har ro med sådant.
JR hittade en tavla, Grindslanten på gymmets tak så den tog vi in, den ska vi hänga upp någon stans, känns som den hör till huset om den överlevt att ligga ute så länge.
Han har gymmet ordentligt i "Lilla gymmet på prärien" och det funkar helt utmärkt.
Jag har tyvärr blivit tvungen att plugga lite och det stressade mig men nu känns det som jag vilat från det några dagar och kan ta tag i det igen.
Vi har mekat ihop lite sängar på övervåningen men ännu har jag inte hunnit måla dem ett varv till på plats som jag ska.
Ska väggarna i rummet vi målar på nedervåningen har vi nu målat och takets 3:e omgång är i det närmaste klart där. Karmar och dörrblad är inte påbörjade men fönsterkarmar att har fått sig 2 strykningar så där satte vi upp fönsterbrädor.
När taket fick sin 3:e strykning blev det faktiskt riktigt bra.
Kan dock säga att det var ett lidande att måla det 3 ggr.
Ganska mycket målning har det blivit. Kan inte fatta att ett rum kan ta sådan jäkla tid! Vi gör det inte ens så noga och ändå är det skitjobbig!
På nyårsafton stökade vi runt med att försöka bestämma hur vi skulle ha möblera på nedervåningen preliminärt. Supersvårt är det då fönstrens sitter så tokigt att sängen inte funkar någon stans!
Jag vet inte hur många timmar vi snurrade runt och testade olika lösningar. Upp och ned för trappen med soffor och bord.
Till slut gjorde vi hummer och oxfilé som det anstår en nyårsafton. Vi kom fram till att vi haft ett riktigt bra år och att vi har så jäkla roligt tillsammans!
Vi skrattar väldigt mycket! Sedan fortsatte vi möblera. Jag gillar verkligen att det inte är så ordningsamt  och perfekt i stugan, jag mår bra av det! Det blir ju mest JR på bilderna men det har ju sin förklaring...jag är helt enkelt för snygg för att vara på bilderna 😎!
Det slutade med att vi gjorde vardagsrum i det rummet vi hållt på att målat i. Lite målning kvarstår och lite gardiner och tavlor men vi kunde nu sitta där och se lite film på nattkröken i början av det nya året! Vi tycker vi köpt fina begagnade möbler till vårt vardagsrum för nästan inga pengar alls!
I morse såg det ut så här bredvid mig när jag vaknade.
 
 
#1 - - Mor:

Sååå jäkla roligt med alla bilderna och få se vad ni håller på med. Man tänker ju mycket på er vad ni har för er därute på "prärien" Jag / vi förstår er känsla med det där med tystnaden. Den kan vara helt underbar. När ni stökat färdigt i lugn och ro, lite längre fram , kommer vi nog och besöker er en vända.