Det rätta för en trött själ.

Jag hade tänkt strunta i att åka ut till landet i helgen som var då jag var så sjukt utmattad av de 3 jobbnätterna i förra veckan. På allvar funderade jag på om jag höll på att gå in i väggen. Jag hanterade det inte...och så pressen från skolan också... 
På fredagsmorgonen träffade jag N i Kungens kurva på en lunch och så gjorde vi lite ärenden tillsammans. Jag kände mig helt livlös och grå. JR ville ändå att vi skulle åka till landet och jag ville ju egentligen också så vi åkte. Det är ren kärlek att komma ut dit. Så tyst och så ...bra. 
Jag hämtade upp lite från bottennivån även om jag känner mig skör för stress och press nu. 
Jag hade beslutat mig för att inte renovera något denna helg, bara vara. Jag bakade sockerkaka och sydde upp och hängde upp lite gardiner.
Vi monterade någrade köksluckor som jag målat vita. Inget presitionsjobb direkt...bara målat dem.
Före...
Efter. 
Vi har bara gjort detta lilla parti av köket, vi tar hem ett par luckor varje gång vi är på landet och målat hemma.
Detta skåp i vardagsrummet målade jag ett varv i samma färg som väggen fast med lite blankare färg.
JR satte upp en vajer för jag kunde montera ett gardinskynke jag sydde.
Så här blev det...men tyget måste nog strykas lite mer.
På kvällarna tittade vi på många avsnitt av Braking bad och flera filmer nedladdade på min telefon. Tv och internet funkar inte där ute än. Ostbågar åt vi varje dag, det är bra för välbefinnandet.
Gardiner kom upp i sovrummet också...och i köket.
På lördagen var vi inne i Katrineholm...ganska iskallt och öde... men då det var helgdag var allt stängt utom secondhandbutiken Möbelmagadinet. 
Vilken ljuvlig upplevelse att ha hittat denna butik även om vi inte köpte något denna gång. Ganska dyrt...men mycket trevligt.
På söndagen städade vi och åkte sedan till vår närmaste granne där ute som ville bjuda oss på fika. Det blev jättetrevligt! Nästa gång ska de komma på fika till oss. 
När det mörknade åkte vi hem och jag åkte iväg och jobbade natt igen på söndagskvällen. Allt kändes bättre men jag måste vara vaksam på att inte ta på mig för mycket nu. Nu är jag efter 2 nätter ledig fram till fredag. All den tiden måste jag lägga på att plugga. I morgon fyller lilltjejen 15 år. Ikväll har jag varit iväg och köpt presenter.
 
 
 
 
#1 - - Kraka:

Bara de blir lite lugnare i livet ska jag komma och hälsa på dig. Vi får helt enkelt kolla våra scheman. Just nu är det fullt ös...
Har hört att ni har det jobbigt på IVA. Jag är så glad att jag lämnade i rättan tid, mår så mycket bättre nu.

Kram

#2 - - Mor :

Ni gör så fint hela tiden! Önskar att er "livs-skiva" framöver kommer att snurra saktare. I längden inte bra som det är just nu. Kära Fars "snurr" som pensionär har gjort honom mycket bättre, men inte helt bra fast det har gått över 10 år. Men än är ni inte pensionärer, fniss.
"Storskräll" VAR RÄDD OM DEJ!Ser hur lik Du är din far.........