Jag bloggar lite baklänges de senaste 2 veckorna...

Landet. Så jäkla härligt. Så tyst, så rofyllt.
På fredagskvällen åkte D till mamma, A med sina polare till någons lantställe och då lämnade vi katterna och dessa två turturduvor hemma och åkte till landet.
Det var lite svalt i stugan när vi anlände men vi tände brasa och klädde på oss varmt och kröp upp i soffan och startade film i den gamla TVn och DVDn som vi tagit med oss. Vi såg filmen Rånarna och sedan Hotet.
Blommorna jag köpte för 2 veckor sedan hade klarat sig alldeles perfekt i det svala huset (14 grader).
Nästa dag lördag var JR ute och gymmade i gymmet och kollade ägorna +högg lite småved att tända med då de tar sådan tid att få fyr på de stora vedträna när spisen är kall.
Jag satte igång att måla detta bruna fynd i guld från Myrornas för 150 kr från fredagens besök!
Det tog ganska många timmar. Det hann bli mörkt innan jag var klar med första varvet men det var bara avkopplande.
Vi lyssnade på ljudboken "Omgiven av idioter" som var mycket lärorik, gav många igenkännande skratt.
Till slut hängde JR upp den och jag tycker den blev jäkligt fin och passade bra trots att den var så gigantisk.
Så här såg det sedan ut i dagsljus.
På kvällen gjorde vi sedan ett ryck på övervåningen och gjorde så att 2 av sovrummen blev funktionsdugliga i fall vi snart får gäster eller i fall ungarna får för sig att hänga med ut.
Jag målade den här sängramen ett extra sista varv, hängde upp gardiner och JR satte upp 3 tavlor...bara för att vi hade 3 tavlor. Sedan bäddade vi i ordning alla madrasser så att det bara är att bädda om det kommer någon.
Vi hängde också upp de senaste köksluckorna jag målat hemma så nu är hela undre raden faktiskt målade. 
På bilderna ser det ut som det bara är JR som jobbar men jag är också skyldig, det är ju bara som vanligt att det är jag som tar kort. 
På kvällen kollade vi fler DVDer och jag sov i soffan stundtals. Mysigt och skönt!
Nästa dag bakade jag 2 kakor och så gjorde vi fika då våra grannar skulle komma över. - 12 grader var det ute och de kom över till oss på spark!
 Vi hade tänkt gå promenad men vi fick nöja oss med en rundtur på tomten.
Vi skulle visa dem gymmet också men nyckeln frös av i låste så det blev inget av med det denna gång.
Dimman kommer smygande in över åkrarna och det blev dags för oss att åka hemåt då jag som vanligt skulle jobba söndagsnatten.
Otroligt vackert och kallt väder att åka hem i.
Ja, det var helgen. Jag har haft ett liv de senaste 2 veckorna också blandat med allt jobb och mkt stress men jag skriver om det strax också, bara lite i oordning.
 
 
#1 - - Mor:

Fniss! Det ser ut som 3 st. Carl Larsson-tavlor som J satte upp ovanför sängarna. Flera såna tavlor åkte vi med till ett ställe i Gnesta i somras som tar hand om sådana saker och säljer. Fanns inte ens på kartan att jag skulle vågat fråga er om ni ville ha dom. Fniss igen.
För övrigt är det verkligen roligt att se hur mysigt ni får till det allt eftersom. Ska bli sååå roligt att komma dit igen och hälsa på, men just nu känns det som ni vill vara själva och pyssla iordning där ute och mysa i lugnet. Är så roligt så länge Du orkar skriva och skicka bilder........