Fredag den 20 juli. Festhelg inleds!

Jag vaknade efter nattjobbet vid 14-tiden. Vi packade, vattnade och stökade i några timmar innan vi gav oss iväg ut till Norrtälje.
En olycka hade inträffat strax innan Norrtälje så vi blev stående ett bra tag på motorvägen. Många var vi som gick ur bilarna. Döm om vår förvåning när vi står sida vid sida med F och M som är på väg till samma fest som vi! Vi snackade och hade det trevligt i bilkön och sedan kunde vi åka vidare till festen.
Vi kom ju en dag för tidigt för att vi skulle kunna vara med och hjälpa till inför den stora festen på lördagen.
Jag och JR skulle denna helg sova i JRs Cross-transport-bil som vi bäddat i.
Vi gav en spaljé och en ros som inflyttningspresent då M och C byggt om hela sitt fina torp och det nu var kombinerad inflyttningsfest och M som fyllde 45 och hennes bror som fyllde 40.
 
Denna bild gör tyvärr inte deras totala renovering och ombyggnad någon större rättvisa, jag fattar inte att jag inte tog någon bild på huset? De har lagt entrén på huset på mitten nu och inrett hela övervåningen och....ja allt är spritt språngande smakfullt nytt och så sjukt snyggt!!!! De har jobbat så jäkla hårt med det jhär under våren. jag förstår inte hur de hunnit! 
Trots allt hårt jobb inför inflytt, med renovering och inför festen parkerade sig M avslappnat på altanen.
C grillade åt oss sedvanligt och han är kung på det! Med känsla och precision grillar han till stora gäng utan att bränna så mycket som en proteinfiber!
Samtidigt konverserar han gäster!
Jag är en stark motståndare till plåttak men...jag får ge med mig, de har ett mycket snyggt plåttak. Måste vi byta till plåttak på Didrikstorp så får det bli ett sådant här. Alla i min närhet säger att plåttak är det som vi måste ha, som huset kan bära upp och som är bäst för oss.
Så avslappnad och trevlig kväll. Vi fick till och med några regndroppar!
Vi satt ute till myggen blev riktigt jobbiga och det blev mörkt.
Nästa morgon beslutade vi träffas 9.00 i köket för att starta alla förberedelser inför den stora festen!
Myspysigt att sova i bilen med regnet som knattrar på taket.
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Plåttak? Jajamensan...…….