Fredag den 27/7. Åka hem och jobba.

Ja ha. Nu har det varit en innehållsrik ledig vecka. Jag får helt enkelt jobba på att blogga ikapp den senaste veckan. Jag blandar dagarna lite här fram över och så lägger jag senare in dem i rätt ordning.
Jag hade bestämt mig för att jag hade ett "måste" idag. Den där jäkla rullgardinen skulle upp! Vi har hela semestern haft en filt för fönstret men idag lyckades jag bita ihop och sätta upp rullgardinen. Den håller värmen effektivt ute.
Sedan städade vi ihop oss, jag inne och JR ute. Varmt som bara attan, 34 grader ute så jag var nöjd med den uppdelningen!
Rätt var det var i stiltjen kom en stor virvelvind! Jag hann så klart inte med med kameran, det bara small till och träden låg i sidled. Uppför vår grusväg ramlade en stor, stark och hög...vad heter det.. virvelvind? Kändes jäkligt mäktigt och skrämmande! Vi tror att den tog med sig en ladugårdsdörr på ladan som ligger uppe i backen då ett hål gapade tomt i ladan senare när vi åkte förbi (det kändes som det var nytt i varje fall).
Vid 15-tiden åkte vi hem.
Maja och Mercan var så där lagom nöjda.
Resan hem gick väldigt snabbt då vi först stannade i Flen och köpte glass. Sedan i Merlänna där vi tog ett dopp.
3 ärenden till gjorde vi innan vi landade hemma. Vi satannade i Södertälje och köpte 18 kg kattmat på zoo-affären då vår var slut.
Sedan stannade vi på Netonnet för att lämna in vår nya tv som vi köpte till landet då det nu efter ett par veckor vägrar starta. Sist åkte vi till Västberga där JR skulle hämta ett paket med Cross-delar innan de stängde kl 18.00.
När vi kom hem vattnade vi alla döende blommor på balkonen och altanen efter att vi packat in.
Sedan fick man träffa älsklingsungarna! Jag lagade mat av...man tager vad man haver så det blev spaghetti och köttfärssås.
Det var länge sedan vi åt middag alla tillsammans! Happy moment!
Sedan snabbt in i duschen och märka att man blivit för fet för alla kläderna när man försöker hitta något att hoppa i så man kan gå till jobbet. Jäkligt trist känsla som snart måste tas tag i.
Nu är det nattjobb och dag-sovning över helgen innan det blir lite lediga dagar med maken på hans sista vecka semester igen. Vilken fantastisk, lång och bra sommar...om än lite varm. Jag pallar inte träna eller vara ute så mycket.
#1 - - Mor:

FET?....Löjligt!......Har Du ALDRIG varit! (Men jag förstår känslan.)