Lördag 14:e juli.

Trots att vi vaknar sent och tar det lugnt hinner vi mycket på en dag märker jag när jag tittar på dagens mobilbilder.
Denna morgon hamnade vi på veteranbilar/moped/loppis i Strängtorp.
Dessa 2 sängbord för 100 kr styck...
..och denna cykel för 300 kr fick följa med hem.
Det var riktigt trevligt.
Tyvärr kunde vi inte stanna så länge för JR skulle åka en vända kross medans banan var öppen.
Därefter åkte vi raka vägen till Djulöbadet i den tryckande värmen. 
Det kan väl hända att vi passerade Driven på Donken på vägen till badet.
Bada är det enda man klarar av i värmen.
Jag har fått semestern i kroppen!
På vägen hem...åkte vi hem, slängde ur krossarna och åkte för att hämta upp våra loppis-köp. På den gården bodde lite äldre folk som visste både lite om våra släktingar och om folk som bott i vårt Didrikstorp.
Kvinnan o familjen visade mig en bok där Didrikstorp fanns med.
Någon med en mamma som hette Anna Rudin från Vingåker har bott i Didrikstorp! Det måste ju vara en anfader!
När vi kom hem vilade vi oss lite och beslutade sedan fixa klart det där jäkla trappräcket!
Vi kom halvvägs, sedan blev jag tvungen att måla lite delar som inte var grundade.
Sedan ville vi bada igen.
Vi åkte till den närmaste sjön med våra grannar.
En magisk kväll...igen! Vilken otrolig sommar!
Solnedgången var fantastisk!
Kvällen avslutades med lite grilla och sedan film i soffan till sent.
 
#1 - - Mor:

Trevligt som vanligt med dina bilder! Verkligen! Men en sak har "kära Far" och jag konstaterat och det är att våra dygnsrytmer skiljer sej avsevärt mot varandra. Vi går upp tidigt som attan och lägger oss tidigt medan ni är nattugglor och tar igen det på mornarna/ förmiddagarna.
Ingen bra kombination vid ev. övernattning?

#2 - - Mia:

Vilka härliga semesterdagar!