Måndag 9:e juli. #Streetweek Björkvik

Här trodde jag att jag fotograferade framåt på bilarna men det blev ju en omedveten trevlig familjeselfie!
Vi mötte upp familjen B I Björkvik i morse för att kolla biltävlingarna. En biltävling som går under en vecka där rallybilarna ska klara av att själva köra på vägarna mellan tvävlingsbanorna.
Ca200 bilar mer eller mindre trafikanpassade.
Här släpptes lite diesel ut...
Det var ett fint ljus idag och bilarna var i fina färger och former.
Så klart mullrade det mycket om motorerna också.
Vi träffade på lite bekanta ur bilvärlden.
A skickae SMS I morse att någon försökt stjäla vårt släp hemma i natt. Det stod nästan ute på gatan och åt fel håll när han kom ut i morse.
Bilden är efter att han försökt ställa det på plats igen men han själv orkade inte. De som försökte stjäla det har fått jobba hårt!
A jobbar hårt nu på Byggmax, han kör en stor truck!
D har varit och skött om hästarna. Hon red till och med!
Jag joggade en tur. Jag vill ju men det är svårt att komma igång.
Katterna trilskas med att skita på lådan trots att de har en hel landsbygd att göra det i.
Jag får för mig att göra små punktinsatser här och där varje dag. Mer eller mindre eftertänkta. Fick för mig även idag att måla lite vitt runt fönstren där det är dom värst.
Sedan fick jag för mig att måla lite rött där det var som sämst under fönstret...såg framför mig att jag snart ska riva ur rabatten...sätta spaljé...rosor mot väggen och då måste man börja på att måla lite...och då blir det lite stark kontrast innan det torkar...
Aj då....men det lugnade sig lite när det torkade.
PS. Vi ska få hästskit till rabatterna av hästgården. Bra, då slipper JR göra nr 2 i våra rabatter inför nyodlingarna!
#1 - - JUNITJEJ:

Så trevligt skrivet! Tack för dina uppdateringar!

#2 - - Emma Engström:

Åh men så roligt! :D