Söndag den 8:e juli, Loppis-turné i Bie!

På söndagen stack hela tjejligan i väg till Bie där det var gårds-loppis! 15 hushåll hade gjort loppis i större eller mindre skala på sina tomter.
Vi shoppade allt från häst-trens till Pippi-tröja!
Priserna var verkligen humana på de flesta ställena. Jag köpte till ex en fin stol med patina för 40 kr och Pippi-tröjan i perfekt storlek för 40 kr.
På en jättefin gård vi kom till hade de ett paradis av torpväxter.
 
De hade en fin inspiration till ute-dusch/kök!
Jag köpte en låda med perenna torp-blomme-plantor för 100 kr av dem.
På kvällen målade jag lillfönstret igen, många varv blir det innan det där är vitt o klart.
Sedan åkte JR o D till Katrineholm och lämnade Linn vid tpget. Då passade jag på att måla brädorna runt köksfönstret ett varv. Getingar attackerade och jag blev stungen i ansiktet.
Jag blev skiträdd att jag skulle få en reaktion så jag tog alla mediciner jag hade och bara travade i väg till grannen nästan 1 km bort.
De bekämpade också getingar och det kändes tryggt att vara bland folk. JR och D kom dit. Det verkade gå bra med getingbettet. Vi åkte upp till stallet då D skulle få instruktioner om hur hon skulle sköta hästarna.
Då bröt allergi igenom fast mer generellt, nysvarianten. Jag blev röd o svullen i ansiktet och nös oavkortat. Blev väl för mycket med både häst o geting för anti-allergi-systemet. Dock ej svullen i luftvägarna. Det gick inte över på hela kvällen utan jag låg och andades genom en kall blöt handduk över ansiktet, slapp och tagen på Lergigan, Desloratadin och Nasonex i överdos.
Nästa dag var jag ok igen.
En groda satt i "min" rabatt! Vi kan inte samsas så JR fick rädda honom.
 
#1 - - Mor:

FNISS! Grodan ser förbannad ut. Blev tydligen störd...…
Stackars dej S. med din allergi.