Tisdag 10:e juli

Började morgonen med att försöka göra en omelett i en Tupper Ware-burk avsedd för ändamålet i micron. Gick riktigt dåligt! 
Sedan målade jag lillfönstret utifrån, ohyggligt högt för min smak. 
D tog kort på mig inifrån rummet då det hela skedde.
Pysslade och skrotade runt lite hemma i värmen.
Sedan åkte vi till Katrineholm, shoppade en  skottkärra, jord och åt på Donken.
Vi hämtade ut mina brillor som blivit färdiga och justerade JRs lite.
Eftersom det var 28,5 grader stannade vi till vid Malmen och badade i riktigt bra badtemperatur.
D gjorde många bomben medans JR var rädd om frisyren inför att han skulle åka cross på kvällen, fråga oss inte närmare varför han vägrade doppa håret!
Sedan åkte vi hemåt.
JR åkte iväg till Vingåker och åkte cross.
Jag skjutsade D till stallet där hon tog hand om hästarna.
Jag passade på att åka till Valla handelsträdgård som visade sig vara mycket trevlig!
Jag köpte deras sista klätterros och deras sista perenna Stockros + 2 Riddarsporrar och 2 Malvor. 
Ser inte mycket ut för världen nu men jag hoppas det tar sig. Jag beställde lite fler klätterrosor, nu jäklar ska det blommas!
Mercan sträcker ut fint på semestern.
Jag börjar äntligen också känna mig mer avslappnad och hjärnan har vilat lite. Sover bättre. Hoppas det håller i sig. Börjat tänka på att jag vill ta en paus från vidare studier. Har lust att börja sätta lite mål för träning igen. 
På kvällen joggade jag. JR kom och mötte mig på Crossen.
Det är ohyggligt vackert att jogga i dessa omgivningar.
Jag stannar ofta och fotograferar vägen jag springer på för det är så vackert.
Idag sprang jag fel då jag försökte springa 5-km-rundan åt fel håll. Såg många nya fina hus och omgivningar innan jag fattade att jag var fel.
 
#1 - - Moren och "Kära Far":

Vi läser och tittar på bilderna varje gång även om det kan bli
knapert med kommentarer ibland. Du är så flitig med ditt bloggande
just nu...…...KUL!