Besök av syster, mor o far.

På fredagen kom mamma o pappa o syrran på besök till landet. Vi gjorde först en lite turné i Katrineholm o kollade in historiska platser för vår familj. I detta hus bodde jag mina första år i livet.
Sedan åkte vi upp till Kullbergska sjukhuset där jag är född och åt riktigt gott i deras personalmatsal.
Fler platser besöktes och mamma o pappa konstaterade att mycket var förändrat i stan jämfört med när de bodde där.
Full fart i baksätet!
Så klart en sväng till Magasinet.
Mamma hittade en brödrost från förr som varit den bästa de någonsin haft. Hon köpte den...och hävdade att jag lekt sönder den förra!
Efter en liten fika gick vi promenad.
Mamma hade tagit med egenhändigt inlagd gurka och gurka till maken, Rose och marmelad till mig!
Promenaden blev inte så lång men den var ...gemensam!
Vi spanade in den öde ladugården.
Sedan ville D bada så vi åkte till sjön en sväng. Du badade men vi andra höll på att frysa ihjäl bara av att doppa tårna.
Ändå lite härligt trots Nordanvindarna denna dag att känna lite doft av sjö.
Syrran o jag gjorde lite yoga-moves där på bryggan.
Sedan åkte mor o far hem och jag, D och syrran gjorde käk.
Sedan satt vi i trädgården. Syrran läste yogatidning och jag och D lyssnade på sommarpratare och målade på våra tavlor.
Min är den rosa och D har gjort bilen!
Härlig avkoppling!
Sedan kom JR och inledde sin semester! (Jag ska blogga tidigare dagar i veckan...snart. lägger de inläggen innan det här sedan så mamma, kolla tillbaka lite lite då och då.)
#1 - - Mor:

Kollar alltid mer än "lite då och då" ! Väldigt bra bild på Maria på bryggan! Det var en trevlig dag vi hade. Kommer snart igen! Mysigt där ute på "torpet" mycket mysigt!