EFIT 16/6-18

Vaknade på landet till synen av detta paradis. Kraka påminde om att det var EFIT (ett foto i timmen) idag!
Hur gör man ett EFIT utan koll på klockan på landet? Jag fick köra lite på känsla. Först var det i varje fall frukost. Semesterns första dag för mig. Måste verkligen börja tänka på vad jag stoppar i mig...sluta upp med allt rostbröd....det kommer inte sluta bra annars. Ska försöka äta ägg o kaffe som frukost igen.
Blir mycket äpplen i år. Nu är nog kl ca 9 på morgonen och maken har åkt till Mantorp på Gatebil med grabbarna. Jag är själv hemma på landet denna dag. Underbar tystnad...till jag startade sågen.
Ca 10.00?
Vår farstukvist är dålig i virke och färg. Jag har beslutat ta bort ett parti i taget och byta ut det. I dag var det dessa brädors tur. 
Det blev 2 bilder här så jag kan visa vad jag pysslade med.
Kl 11.00? Det var lite knepigt att få till vinklarna men trägen vinner.
11:30?
Vill ju gärna tro att hon bara var 11:30 när jag kommit hit.
Hur kan blomlådan vara så vacker fast den bara får vatten en gång i veckan? Misstänker starkt våra fina grannar 😍
Sedan grundade jag det här. Är klockan 12 nu? 
Jag glömde nog äta ordentlig lunch men någonstans mitt på dagen drack jag ett par sådana där Cappucino-proteindrinkar som man kan köpa färdiga, de är för jäkla smarriga!
Ska vi säga att klockan är 14 nu? Då tog jag en del av Pionen som satt i ena sidan av rabatten och flyttade hit där det var tomt efter att de grävt in fiber.
Nu tror jag allt att klockan är 15.00. Då tvättade jag utsidan på alla torpets fönster på nedervåningen.
Sedan sov jag nog middag en halvtimme fram till 17-tiden kanske.
Sedan började jag med insidan. Är kl 18 nu?
Det tar ju en stund att fixa alla fönster. Samtidigt satte jag in en kyckling i ugnen i väntan på att maken skulle komma hem. Nu är nog klockan 19.00.
Nu är det kväll och det börjar dofta magiskt från Jasminen.
Strax efter 20.00 var maken hemma och vi åt kyckling. Jag verkar ha glömt att ta kort...vilken slarver man är, att bara få ihop 20 kort en vanlig dag!
Efter maten var vi bara tvungna att gå ut och titta på sommaren och allt det vackra.
Vi gick upp i backen för att hälsa på korna som finns i hagen ovanför vårt hus. De är dock inte lika glada i oss som vi i dem, jag som trodde kor var sällskapliga, de verkar skiträdda! Nu är nog klockan 22.00
Efter det här tog det minst 15 minuter att få igång TVn, det är verkligen enerverande att man måste trycka på startknappen i 15 minuter minst! Vi fick väl igång den och såg något, vad minns jag ej men någon film med Tom Cruise i ett flygplan som inte var Top Gun. Den var helt ok.
God natt EFIT från en dag utan klocka och med bara mobilen som kamera på landet!
 
 
#1 - - Mor:

Som vanligt jättekul att läsa! Men utan klocka där ute? Du har ju en mobil med tidsangivelse någonstans i nåt hörn? Idag kommer rörmokaren till oss och fixar läckage. Sen jäklar ska här diskas...………...