Besök på landet av Darr och T förra helgen.

All tid vid datorn går åt tilll det förbannade plugget så bloggen får stryka på foten lite men jag hoppas det är övergående. Längtar efter att få tilllbaka mitt vanliga liv och energi!
Vi åkte ut på landet förra helgen. JR fick provhålla 2 av de 8 snickarglädjekonsolerna jag sågat så jag fick se hur det blir sedan. Jag tycker det blir asbra, kommer att lyfta huset till gulligare intryck. Jag längtar intensiv efter vår, att få fixa på huset, klippa gräs... och speciellt efter den 3:e maj och att jag ska komma igenom så min uppsats blir godkänd då. Jag orkar inte om det inte blir så...tror inte jog orkar försöka det här igen eller förstöra mitt liv ytterligare med det här meningslösa helvetet med plugget.
Vi mötte på dagen upp Darr och hennes T i Katrineholm centrum och gick på Secondhand butiken.
Fanns ju mycket där som vanligt. Man skulle behöva många ensamma timmar därinne för att verkligen titta på grejorna.
Grabbarna var lättroade där inne även om de inte ville erkänna det.
T hade fått akut ont i knät och passade på att köpa både kryckor och blommig käpp.
Ganska stora problem belv det även denna helg då vattnet inte funkade igen. Nu hade allt frysit på utsidan av huset så vi fick smälta snö för att spola en gång i toa med... Ingen höjdare när man har gäster.
T som är en hejare på att elda proveldade i vår köksspis. Jag och JR stod och darrade av rädsla och upphetsning i ettt hörn. Hur som helst gick det så där. Det funkade men sprisen är ju spräckt uppepå så det rök in ganska kraftigt till dess spisen blev varm. 
Vi hade jättemysigt och spelade spel hela kvällen. Nya TP.
Även om inte vattnet funkade och vi fick ta hem all disk till Stockholm så var det en jättetrevlig helg. Nu ska vi dock vänta till det blir lite varmare innan vi åker ut dit igen. Tror inte huset mår helt bra av det här jojjandet av kallt och varmt hela tiden. Det är vinterbonat men då ska man nog hålla värmen uppe hela tiden inte bara var 5:e dag...
Åh vad jag längtar efter vår. Sitter och kollar på åkgräsklippare på blocket och plöjer alla avsnitt av arga snickaren för att lära mig något. Önskar att det fanns lite mer instruerande snickarprogram på TV...fan att inte Martin kunde hålla händerna enbart på hammaren!