En härlig helg.

På fredagsmorgonen åkte jag ut till mysiga Didrikstorp. Ännu en dag i fantastiskt strålande solsken.
På trappen stod denna vackra blomma och välkomnade mig. Vår snälla granne B hade givit oss den ♥️
Man kan väl säga att Maskrosorna hade gått bananas totalt på bara en vecka.
Likaså gräset, jag inledde med att klippa runt träd och där inte stora gräsklipparen kommer fram, den överlät jag till JR på lördagen.

Blomlådan hade exploderat i ett hav av Penséer! 
Likaså märkte jag att jag var bönhörd, det var verkligen Pioner som växer i vår rabatt!
Även Akleja!!!! Jag ska vårda dessa torpväxter ömt och se om jag kan dela och öka plantorna på sikt så vi får fler!
Eftersom jag var ensam åkte jag in till Katrineholm och gick på den stora secondhandbutiken! 
Ren njutning. Fick med mig en trasmatta och denna lilla porslins-skönhet hem.
Jag vit-oljade bordet vi byggt 2 varv. Vet inte om jag blev så nöjd, vi får se hur vi går vidare med det.

Fixade pallen, målade benen och klädde om sitsen till sminkbordet.
Var ute i landet och skördade Rabarber och gjorde 2 pajer. På kvällen sedan kom JR äntligen.
Så här blev bordet. Fick bara med 3 av stolarna jag köpt ned till landet, de andra 3 får följa med nästa gång.
I det härliga solskenet tog vi tag i uppgiften att sätta en hängränna på garaget. Vi vet ju inte hur man gör utan Googlar och försöker.
Blev ganska bra med perfekt fall.
På lördagskvällen kom grannarna över på lite grillning. Vi satt ute sent i den ljumma kvällen.
På söndagen åkte JR till Örebro och inköpte ytterligare en Cross. Nu har han en av varje storlek...
Den här är tydligen starkast.
Jag målade garage och lyssnade på ljudbok, njöt av en helt underbar helg.


#1 - - Mor:

Det ser verkligen mysigt ut där nu och vackert.
TÄNK PÅ ATT DET ÄR ELDNINGSFÖRBUD! Kom inte ihåg
vad ni har för grillapparat.
Vilken sommar och värme. Är även denna helg tveksam över
om vi ska ta med tomatplantorna. Dom behöver ju vattnas helst
lite varje dag i hettan. Beror förstås på var dom står någonstans.
Kanske ses vi till helgen ändå!