Trevligt på landet.

På sena fredagskvällen, efter att jag varit på disputationsfesten kom JR och hämtade mig och vi åkte raka vägen ut till landet. Kallt i stugan men mysigt!
Vi hade tidigare i veckan varit inne i stan och fått en Ektrorp-soffa gratis mot avhämtning så den hade vi med oss ut på landet. Här är ingen klädsel på och inga kuddar i soffan, bara själva stomen. Den ska stå på övervåningen. har köpt en helt ny grå klädsel till soffan på Ikea i veckan så den kommer bli som ny.
På lördagsmorgonen åkte vi in till Katrineholm och små-handlade lite. Av en händelse köpte vi en gran också.
Kungsgranar 179 kr! Det är ju galet billigt, det kunde vi inte motstå, vi har aldrig ägt en kungsgran i hela vårt liv, i Stockholm kostar de ju minst 500 kr!
Riktigt rejäla doningar och av en händelse hittade jag en riktigt grov fot till den på second hand.
Nu får den stå till sig i kylan i garaget och komma in till jul.
Vi svor och jävlades ett bra tag för at få dit dörren til kattvinden. Hur förbannat svårt kan det vara? Det var SVÅRT!!!
Lite spänn i gångjärnen och lite skevt hur vi än gjorde. Nu går den att stänga med visst motstånd men vi får helt enkelt inte till det bättre. Dörren passar fint i dörrhålet men gångjärnen är motsträviga.
Jag har inte satt på kammarlåset än, ska måla dörren ett par varv till först.
Började så smått att adventspynta.
På söndagen blev vi bjudna på lunch till grannarna så då tog vi en fin promenad dit.
Jättegod lunch med jättetrevliga grannar! Vilken mysig helg.
Ps, min telefon tar allt sämre bilder, jag måste nog börja tänka på ny snart.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Det blir bara mysigare och mysigare ute på torpet!!!!!