2 veckor vardag.

Jag har  inte riktigt fått till bloggandet mellan 8/10-18/10. Vad gjorde jag då i korta slängar?
Den 8:e och 9:e var späckade dagar i skolan. 
På onsdagen den 10/10 utbildade jag 4 nya kollegor i den ädla dialyskonsten. Också det en intensiv heldag.
Jag är verkligen mån att de skall lära sig både hur man gör rent praktiskt men också förstå vad som ligger bakom varför man gör det man ska göra.Det tar på mig för jag blir väldigt engagerad.
När jag kommer hem efter en sådan dag är jag rätt tom i bollen. Vi softade i soffan med katterna och sedan tog vi en sväng till gymmet.
Den 11/10 hade jag möte med min bank på fm. Lade om lite lån som gått ut i bindningstid plus att vi talade lite om varför köpet av torpet ännu inte gått igenom pga att säljarens dödsbo inte är klart.
Under torsdagen och fredagen den veckan rev jag ned sönernas och kökets gardiner och tvättade dem och de fönstren. En jäkla massa tvätt fanns det också. Hade som mål att vika bort den under helgen då jag jobbade natt.
I den här vevan satte jag lite preventivt upp julbelysningen ute också så då behöver jag inte stå med kalla händer och lida i december sedan när det är dags.
På fredag lördag och söndag jobbade jag natt. Försöker hålla jämna steg med hushållet.
Strök ett par gardiner och satte upp per kväll när jag vaknat innan jag gick till jobbet.
Försöker också få till någon form av vardaglig trend att städa av lite i ett rum per dag. Någon gång i helgen verkade det varit sovrummets tur.
Stora försök har gjorts att få JR att putsa toa och han har övat och övat på putsandet men tyvärr på crossen i garaget och han har inte riktigt vågat gå loss på muggen än. Snart så.
Nu blommar rosorna för fullt i vår rabatt igen.
På måndagseftermiddagen när jag vaknade efter nattjobbshelgen gick jag en promenad.
Tog lite höstbilder med mobilen bara för att det var så vackert ute.
När jag kom hem rev jag ut allt i kylen och skurade ur kylskåpet och gjorde plats för kvällens 3000-kronorsleverans av mat från Willys.
Jäkligt smidigt att beställa basvaror på nätet och få det hemkört för en liten summa.
Lite kattbilds-gos slank in här men det tillhör verkligen vår vardag.
Jag ska bli bättre på att göra det här med matshopping på nätet oftare! Because I am worth it!
På kvällen sedan var torrförråden, frysen och kylen ordentligt påfyllda att möta veckan!
På tisdagen slappnade jag av lite och gick på secondhandbutik turné. På eftermiddagen bakade jag 2 hallonpajer och förberedde tacomiddag då vi skulle få gäster, en helt vanlig tisdag!
Alla barnen hemma denna kväll. Åh vad mysigt!
Mia och C kom för vi skulle planera en resa tillsammans för nästa vår.
När ungarna gått från bordet satt vi vuxan och diskuterade fram och tillbaka lite vad vi skulle göra för resa och när. Det alternativet som vi enades om var kanske inte det man först trott. Vi kom fram till att Rumänien i maj, att titta på Drakula-slott bla annat skulle vara lite udda och coolt.
Hela onsdagen satt jag i pyamas vid datorn och gjorde en skoluppgift. Blä.
På onsdagsnatten jobbatde jag ett övertidspass på jobbet så på torsdagen sov jag.
På torsdagen 18/10 var jag och N på Runacademy och sprang intervaller igen. 
Jättekul att träffa henne och jobbigt men nyttigt att springa intervaller.
Ja, coolare än så har är inte vardagen. Man kan ju konstatera att mycket hushållsarbete består livet av.