Söndagen på landet.

Vid halv åtta på söndagsmorgonen tyckte mamma o pappa att nu fick det vara nog med sovmorgon.
Korna stod i hagen bredvid vårt hus. Det känns häftigt och på riktigt att ha kor några meter från huset.
Frukost med mammas hemgjorda marmelad.
Vilken fantastisk dag. Mamma o pappa åkte till Katrineholm och köpte flugfångare för med kor i hagen följer flugor i överflöd inomhus.
Det blivande trädgårdslandet är nästan klart för vintern men vi kom fram till att vi måste hyra en jordfräs och fräsa till det här så det blir fluffigt och liv i den här jorden igen så vi kan odla nästa år.
Det här lilla äppelträdet klipte jag alla sidoskott från.
Dagens heldagsuppgift gick ut på att klippa det här stora äppelträdet. Jag klarade allt utom en jättehög gren som jag får ta nästa gång när JR är med.
Helt enkelt bara skit-vackert och livgivande att vara här ute denna dag. Tog dessa kort bara för att "ha" så att jag kan sitta hemma och sukta när allt är vardag hemma.
Kanske inte ser så märkvärdigt ut men för mig och oss är det livskvalitet att komma ut till detta härliga lugn.
Mamma hängde upp alla nya flugfångare och sedan märkte hon många av alla våra plåtburkar (vi har många!) med mat så att vi vet vad det är idem så man slipper öppna 20 stycken för att hitta pärlsockret... Tack mamma.
Pappa fixade pizzor till oss till lunch. På eftermiddagen åktre de hemåt och jag klippte vidare i trät innanäven jag behövde ge mig hemåt till vardagen.
 
#1 - - Mor:

Tack för senast! Så mysigt sååååå…….
nästa gång vi kommer hoppas jag att vi har med oss resterande
kodyngapåsar, om dom inte tagit slut där vi brukar köpa dom.
Har även en förhoppning att ha kunnat göra en ätbar Ambrosia-
tårta som även J. kan äta. Är nyfiken om jag klar det.

#2 - - JUNITJEJ:

Så härligt det ser ut!