Magisterstudier i omvårdnad på KI inledd.

På måndagsmorgonen  9.00 var det upprop på KI. Nu ska K och jag försöka oss på en magisterexamen i omvårdnad. Vi inleder denna termin med halvtidsstudier 15 p om Vetenskapsteori och forskningsmetodik på avancerad nivå vid sidan av våra heltidsjobb.
Det blev inledningsvis 2,5 tuffa heldagar för oss med inledande korvstoppning inför våra distansstudier.
Denna termin och nästa skall jag bara mer observant på hur jag mår och inte låta det gå ut över min hälsa. I så fall tar jag studieuppehåll och låter allt gå långsammare till examen som planeras till sommaren 2019 eller 2020 beroende på hur mycket mer omvårdnad vi behöver läsa på avancerad nivå utöver våra gamla vidareutbildningar inom intensivvård innan vi får skriva själva uppsatserna.
#1 - - Mia:

Det är lite kul när hösten kommer och allt startar upp igen. Lycka till med plugget!