Helgen

På torsdagsnatten gick jag på de 4 första nätterna på vårnyrenoverade avdelning.

Personalköket är fint även om vi inte får ha varken frysar eller spisar. Av någon outgrundlig anledning är alla speglar  borttagna på avdelningen vid handfaten också. Vi kanske inte kan hantera att se oss i speglar längre?  Patientrummen och anslutande arbetsytor har bara blivit trängre och förfulade i min mening. Verkligen trist. 
Det är inget jag kan göra något åt. Bara acceptera och sörja det fina som var. 
Hur som helst blev jag förkyld och sjuk denna natt och fick gå hem. 
Var sedan hemma och förkyld fredag- och lördagnatten. Var dock inte jättesjuk men för snorig för att vara bland kollegor och patienter. 
Jag hängde väl mest i soffan. 
På söndagen jobbade jag kväll i stället för natt eftersom chefen bad mig byta från natten. Det var  kul att se firman dagtid men inget jag längtat efter som vardag, när mina nattisar kom till jobbet för att lösa av oss ville jag nästan stanna för att det kändes så rätt att fortsätta jobba med dem. 

Blandat med studier på ledig tid den senaste veckan har jag försökt börja sy lite för glädje och avslappning skull. Har ju inte kunnat träna då jag är förkyld. Försöker sy en klänning. 
Katterna tycker det är tråkigt med all snön, de kan inte gå ut då snötäcket är för djupt. 
Köpre förresten en för liten klänning med flit härom dagen, vill ha den som målbild att komma i under våren. Hoppas jag någon gång ska kunna ha den. 
Albin har mekat bilar denna helg, han ser ut som en riktig sotarpojke! 
Så till snön, jäklar vad det vräkt ned. 
Svårt att komma iväg till jobbet på söndagen men det gick efter mycket skottade. 

Dessa bilder tog jag utanför jobbet på söndagskvällen. 



Fick dessa bilder igår av grannen på landet. Några har plogat vår tomt åt oss och B ser till vårt hus och skottar trappen. Alla är så väldigt snälla och omtänksamma. 






#1 - - Mor:

Snygga vinterbilder Du tagit utanför jobbet och vad skönt att veta att ni har vänner som kollar huset på landet och vad bussigt med plogningen!