Edvin 19 år!

Underbara härliga Edvin! Tänk att du varit mitt älskade barn i 19 år och ca 9 månader nu! Jag minns när jag kollade graviditetstesten! Jag är så lycklig över att du är du och att du är så bra och fin!
Så här såg det ut när Albin och Edvin träffade varandra för 19 år sedan. Vi åkte hem från sjukhuset redan samma dygn som Edvin föddes.
Det här är jag 2 dygn innan Edvin föddes. Kan konstatera att frisyren är det sammam....men ansiktet lite slätare och jag är mycket liv erfarnare. Är tacksam över mitt liv. Jag är en kvinna med så mycket tur. 
(Fasen vad snyggt trägolv vi hade...det fattade jag nog inte då...man blir verkligen klokare med åren och hur kunde vi slänga alla LP-skivorna och grammofonen? Är det slängt?
Åter tillbaka till nuet.
Jag ska blogga ikapp de senaste trevliga dagarna, mamma, du får kolla lite bakåt framöver så ska jag göra det.
Igår fick jag äntligen min nya telefon, den som jag först fick var ju ett jäkla måndagsexemplar och jag har fått vänta till nu till de fick in nya.
Ovan är några bilder jag prov-tog på familjen igår. Tar ju en stund att förstå nya kameran men  som jag har längtat efter en mobilkamera som inte är spräckt! Tror den här kan bli superbra! En Huawei p20 pro med kamera från Leica.
Efter telefonhämtningen blev det en lunch på Pong i skärholmen, kan inte sluta älska dessa chiliräkor men nu måste jag faktiskt ta ett break från dem och annan onyttig mat....i morgon...1:a februari är det nya 1:a januari!
Sedan började jag den intensiva jakten på långfärdsskridskor till mig och JR.
Jag är en riktig rackare på att pruta och tycker det är så kul och fick på XXL ned Rottefellabindningarna från 799 till 500 kr paret.Fick också isdobbarna på köpet 2 par och en kasträddningslina för halva priset 200 kr i stället för 399 kr!
Skenorna betalade jag fullpris för, Lundhags och det var va ca 700 kr paret. Nu har vi utrustning! Hoppas det kan bli en prövotur i år. Den 20:e feb är det "is och eld-kväll" i Lida, den ska vi i varje fall på om vädret är ok.
Jo, pjäxorna prutades också ned men jag återkommer till det.
Nöjd åkte jag till Willys för att fixa lite tårt-grejor till Edvins födelsedagstårta. Där mötte jag N i kassan av en slump och vi åkte till Ikea och tog en fika.
Vissa straffar synden direkt. När jag skulle ta en semla i semel-skåpet åkte luckan igen argt och gav mig en smärtsam blånagel.
Hur som helst, att spontant träffa N på en fika var en riktig vitaminkick!
På kvällen sedan hade vi ett litet kalas bara vi 5 i familjen för vår härliga 19-åring.
Vi kunde inte ha större kalas då det ju är en vardag mitt i mörka vintern men hoppas kunna ta igen det framöver med biff och sås med mormor och morfar.
Edvin fick i present ett datorprogram man gjör musik i, jag fattar ingenting så klart men han var ytterst nöjd.
Av D fick han Triss-lotter men tyvärr ingen vinst. Navkapslar av brorsan.
Av oss fick han också ett elpiano som hör till hela hans dator-musik-utrustning.
Vi fick dricka fin-saften som mormor gjort denna dag!
På kvällen sedan åt vi tårta och JR och jag skruvade bindningar och sedan kollade vi ett par avsnitt p Netflix av tv-serien La casa de papel.
 
 
 
 
 

#1 - - Mor:

Kul med gamla bilder och vad roligt att få se Sotarns gamla bord
i en hörna på gamla huset. Hade glömt det...…..