Helgen.

Helgen inleddes med att det blev fredag morgon kl 7:30 så vi fick gå hem från jobbet och sova! När jag vaknade på eftermiddagen åkte jag och handlade lite mat inför helgen.
Tog det lite lugnt inför att jag skulle hämta JR i Tumba där han var på hockeyträning på skoj med jobbet. 
Kl 21 hämtade jag honom där och så åkte vi ut till landet. 
Riktigt så här ljust och fint var det väldigt få stunder denna helg. Snö, regn och grått dominerade. Denna bild tog jag när vi skulle åka hem, då blev det minsann fin-väder! 
Dessa små saker tittade upp i rabatten. Undrar vad det kan vara jag pillat ned? Kanske krokus? Men varför skulle jag lagt 20 stycken lökar på ett och samma ställe? Ska bli spännande att se vad som kommer. 
Nu åkte årets första blomlåda ut på sin plats. Stackars den, den var täckt i snö på söndagsmorgonen men återhämtade sig under dagen. 
På lördagsförmiddagen åkte vi en sväng till Byggmax och köpte lite grejer för att akut fixa trösklarna på nedervåningen i hallen. Efter att vi tog bort plastgolvet där blåser det in under trösklarna där det nu blivit glipor. Först kratsade jag med våld bort så mkt mörkt och gammalt lack som möjligt i de aktuella regionerna sedan tätade vi med isolering och kvarts-stavar. 
Inget är perfekt men det är ju det som är den härliga charmen! Sakta men säkert tar vi oss framåt. 
Sedan började JR att spackla i nedtill där det var trasigt i yttre lagret i murstocken i övre hallen. 
Lite snett och vint är också rakt men nästa gång kan vi slipa detta och måla den vit igen. 
Jag satte igång att sätta golvlister.
Det blev ganska bra faktiskt. 
JR fixade kontakten på ett loppisfynd vi köpte på sopstationen i höstas. 
Jag tycker det också blev bra i miljön. 
Sedan gick vi ned och åt lite vuxenmysmiddag. 
Efter maten gick jag upp och målade taket ett sista varv i det rummet vi håller på i. Jag tycker det är riktigt jobbigt att måla tak faktiskt men det är bara att bita ihop. Man ser ändå att det blir skillnad på 2 och 3 varv. 
Sen såg vi film några timmar innan det var nattinatt. 
Det är JRs cocacola och godis som skymtas. Jag sköter dieten bra men fick ju ett glas vin till räkorna tidigare. 
Nästa morgon åkte jag till Megaloppis en i Duveholmshallen men jag hittade inget kul. 
När jag kom tillbaka till torpet satte jag lite mer golvlister men sen åkte vi hem skapligt eftersom jag skulle jobba söndagnatten igen.