Ledig fredag.


Sönerna kör hårt med nyttig diet nu och jag känner mig ordentligt taggad att börja på måndag jag också.

På måndag är sista dagen i den förbannat trista skolan och efter måndag är det bara en hemtenta kvar denna termin, efter måndag ska jag börja tänka på mig själv och sköta mig. 
Grabbarna har gjort proteinpannkakor som blev ganska ok goda faktiskt. De gör massor av matlådor med grytor o grönsaker. Jag måste också. 
Maja o Mercan de vill bara äta det JR äter och gärna på sked. 
På kvällen åkte vi i snöstormen ut till landet. Så mysigt att komma ut till lugnet och myser. 
JR myste lite soffa och jag kunde inte hålla mig från några timmars förberedelse inför lördagens tapetsering i lilla sovrummet på övervåningen. 
Spacklade igen storsprickorna i mitt-takbjälken
Helt enkelt förberedde inför tapetseringen. Rollade väggarna vita så att de gamla taperna inte skulle lysa igenom. Nya tapeten. Sedan gick jag ned och såg en film. Det kanske inte ser ut som det ligger så mycket jobb bakom denna bild men det har gått åt en jäkla massa färg i många lager. Allt på landet är så slitet och smutsigt. Vi har mkt jobb framför oss för att ge huset kärlek.