Overlock!!!!

 
Egentligen var det så att när tanken väl var född gick den inte att hindra!
Sydde till halv 2 på tisdagsnatten och sedan skulle jag jobba på onsdagseftermiddagen/kvällen.
Var och köpte mer tyg på onsdagsförmiddagen.
Innan klockan var 06:30 på torsdagsmorgonen innan förmiddagsjobb hade jag beställt en overlockmaskin från Netonnet.se. En Singer.
Den anlände redan innan lunch på fredagen så jag hann hämta ut den på posten på Coop innan det var dags för den dagens utflykter.
.
Fick dock hämma mig från att trä den och börja använda den till efter helgens alla spännande göromål men på lördagskvällen åkte instruktionsboken fram och jag tog mina första stygn med den.
Det var underbart och ljuvligt!
Så enkelt och så sjukt snygga sömmar!
Maskinen klipper också samtidigt som man syr så allt blir helt perfekt! Man kan bara rita ett streck på ett tyg och sy därefter så klipper den till i samma ögonblick den syr!