Hur har det gått?

 
1,5 månad utan gluten ( och saker gjorda av något mjöl) och utan uppenbart socker.
Inget färdiggjort.
Jag har också avstått frukt i stort (inte bär), ris och potatis.
Ingen läsk har passerat mina läppar.
 
Det tog 2 veckor att bli fri suget efter kolhydrater och socker sedan var det liksom inte svårt alls längre. 
Jag jar inte alls hålt igen och bantat utan bara valt annat.
 
Resultatet: Jag har aldrig mått så här bra!
 
Även om jag inte skulle gå ned något i vikt alls skulle jag vilja fortsätta äta så här! 
Kan inte beskriva men hela kroppen känns bättre inifrån och ut. Renad och frisk!
 
Jag upplever att mina ögon har blivit nästan friska igen, alltså de är nästan vita i vitan och är inte alls så svullna som innan.
Jag har nästan redan hunnit blivit van vid att ha ögon som går att öppna igen, jag kan sminka mig och jag kan ha linser!
Magen är nu i perfekt skick om man så säger...finns inga gaser alls och hela den svullna magen har gått ihop så jag känner mig riktigt bra igen.
 
 
Känns som om jag blivit 10 år yngre....eller om jag var 10 år för gammal som det var. 
 
Den första månaden gick jag ned 3 kg men sedan avstannade det för att nu krypa uppåt igen.
 Har dock kunnat byta till en mindre byxa på jobbarbyxorna.
 
Jag känner mig förvånad att det har vänt uppåt igen med vikten för jag mår så himla toppen och har inte ändrat något åt det sämre eller alls fuskat.
 
När 1:a månaden var klar tänkte jag att jag skulle lägga i en ny växel för att se något på vågen ordentligt, jag tänkte dra ned lite på fettet och på portionerna så jag skaffade appen Lifesum.
Kanske var det där det vände åt fel håll igen?
 
Nu sitter jag här och tänker att jag gör allt rätt,äter riktigt nyttigt och bra och undrar hur jag ska lösa det.
Jag har nog tränat för lite på senaste och jag kanske verkligen ska dra ned på portionerna?
Eller gå tillbaka till fetare igen? 
Till frukost äter jag smothie med yoghurt, ingefära, bär, chiafrön, proteinpulver och vatten. det är riktigt gott och håller mig mätt fram till lunch.
Kanske är de för stora och tänjer ut magen???
 
Kanske har jag på senaste smygit i mer och mer mjölk i kaffet som en snuttefilt? Det kan ha varit en fälla jag gått i och som jag genast ska skärpa upp!
 
Jag drack inget med alkohol mellan 27 dec då jag tog en glögg och tills för 2 veckor sedan då jag tog vin till maten en helg och sedan ytterligare en till helg vin till middagen men det kan inte sägas vara någon direkt mängd eller fälla utan mer en  medveten guldkant på livet.
Jag tycker det är så gott med ett glas gott rött till en biff någon gång då och då, så är det bara. Kontrollerat ett glas borde inte vara en hälsorisk för mig och bidragande till ohälsa.
 
Jag vill verkligen rekomendera andra att dra ned på mjöl och socker. 
 
Ps. Pappa, det du läste om att man kunde bli glutenintolerant om man inte äter gluten är bara bull shit!
Det den där undersökningen som det hänvisades till endast skrev och blev ffelsyftade var att det tog längre tid för läkare att diagnostisera en riktig glutenintolerans om man unvikit gluten. Man kan inte provocera fram en intolerans genom att inte äta det.
....Men sedan är det faktiskt så att magen svullnar och fisarna duggar tätt på de flästa som äter vetemjölsprodukter....utan att man är glutenallergiker. 
#1 - - Mor:

Imorgon fredag är det min invägningsdag.Nu har vi även börjat vara ute på golfbanan så nu slipper vi gåbandet.Har gått ner 11 kg sen i maj förra året.Stolt! Kanske vågar bada utanför vassen i år. FNISS!

#2 - - Camilla:

Men heja dig!!! Duktigt jobbat! Det är supersvårt med kostomläggning, glutenfritt går bra... men socker är jobbigt att vara utan. Imponerande!!!

#3 - - Anne:

Sä jäkla glad för din skull och tycker inte du ska dra ner på fettet utifall det är bra fett. Du har fått samma positiva effekt som jag haft sedan september då jag körde igång och igår tog jag faktiskt också ett glas rött 😊
Heja dig!