Baluchisk 18-års fest!

I lördags hade jag förmånen och glädjen att få vara med på Alexanders 18-årsfest. Vackra Sollan med sin man H och barnen.
Här är 18-åringen med sin mormor (Sollans mamma till vä), sin moster och kanske Farmor men det är jag inte säker på till höger.
En jättehärlig fest.
Sollan och hennes man hade gjort allt själva, lagat all maten och dekorerat så coolt och fint till de närmare 100 gästerna.
Alexander fick efter middagen sitta för fotografering med hela släkten i olika grupperingar efter hur de kände honom eller var släkt med honom. Han tog det hela med ett stadigt leende och klarade uppgiften galant.
Alla tog kort, inte bara jag!
Många saker imponerade stort på mig. Förutom den fantastiska maten Sollan lagat så var det en annan sak också. Alla talade svenska och talen hölls på svenska trots att vi bara var ett fåtal där som inte talade Persiska. Imponerande artighet. Alla var så fantastiskt varma och vänliga!
De äldre damerna kunde inte tala svenska men deras ögon sade ändå bara vackra saker och de höll i mina händer så där fint som bara äldre som vill förmedla värme kan..
Denna äldre kvinna var enligt uppgift 90 år och hon sjöng för oss spontant med så stark och underbart klagande vacker stämma. Jag fick rysningar av genuint välbehag över hela kroppen när hon sjöng en kärleksång a capella.Så häftigt att få vara med om.
Även om denna bild inte visar hur vild dansen var så kan jag säga att det var det men då när alla ungdomar dansade så var det nedsläckt och gick inte att ta kort.
By the way...inga kort blev så bra på grund av att väggarna var i bästa gula bastu-panel vilket sällan blir smikrande som miljö på kort.Annars var lokalen så perfekt och mysig!
Jag har annars tagit väldigt mycket bilder åt Sollan med familj,mer eller mindre bra kort, massor blev suddiga, jag är väl ringrostig.
Nedan följer några få, har inte hunnit titta igenom dem än.
Sollans pappa.
Sollans mamma som alltid ler.
 
 
 
 
#1 - - NORRSKEN EMMISH:

fiina bilder :)

ha en underbar måndag
kram