Jag vill fotografera, jag vill dansa jag vill träna jag vill sjunga!

Min kropp och själ trånar efter livet. Snart blommar Kungsan! Det får jag inte missa det är magiskt!
Fortfarande så trött och nedtryckt men det kommer tankar i mitt huvud att jag vill sjunga i min ensamhet när jag kör bil, jag vill dansa på en fest i sommar, jag vill fotografera teman med min väninna M....och jag vill börja träna! Kraften är dock liten än så nu får jag återta livet lite långsamt!
I går ställde jag klockan på 15.00 efter 4:e och sista nattens jobb denna helg. Det har fungerat riktigt bra på vår nya IVA och jag ser ett hopp för de 8 nästa månaderna att det ändå ska fungera bra på vår tillfälliga arbetsplats, förberedelserna som mina kollegor gjort där är helt fantastiska! Om någon läser här...TACK, ni har varit grymma!
Bilden ovan har inget med mitt jobb att göra utan var en av de roliga träffsäkra bildenra som #villfarelser ställer ut på Fotografiska muset. Det var där jag och M möttes vid kl 17.00 igår.
Här försökte vi se lite allvarliga och svåra ut men det gick ju sådär. Villfarelsers utställning var tyvärr bara en liten del av Fotografiska och bara en tillfällig gäst men det går ju att följa #villfarelser på instagram så får man sig dagligen glada skratt eller tänkvärda ord. Rekomenderas.
Vi inledde dock i Fotografiskas resataurang. De spelar ytterst dyra och svåra måste jag säga. För 745 spänn kunde man få något så man blev mätt...så vi tog bara 2 varmrätter var och blev inte mätta. Inledningsvis fick vi en halv smärgår var med lite kol på. Se så M njuter!
Sedan kom första varmrätten....en grillad halv morot! Yea! Det var väl gott men när kommer maten?
Sade jag att den grillade moroten...alltså bara den kostade 135 kronor?
 Sedan kom huvudattraktionen! Lök-kompost! Det var 3 lökblad med chips i och lite svampstuvning! 
Det var också gott men väldigt lite. Tur att vi börjat hålla diet!
Till detta serverades obegränsat med vatten! Hur som helst har vi lovat varandra att prova lite nya matgrejer när vi ses för lite dejter! Vi vågade oss dock inte på Havskoraller som var ett annat alternativ på denna sparsamma meny.
Sedan gick vi runt och hade det trevligt och kollade på utställninganra och jag fick en sjudande känsla av att livet är på väg tillbaka.
Har satt på mig stegräknaren för att börja påminna mig om att röra på kroppen. Blev drygt 16000 steg denna sovdag, det gillar vi!
 
 
#1 - - Mor:

Läst?......Naturligtvis!......Som alltid!