Dagen då mormor begravdes .

07.00 stod min morgonpigga familj redo för frukost. Mysigt att äta med dem, det var många år sedan vi satt så här tillsammans. 
Syrran matchar med kuddarna i soffan 😍.
Pappa är stilig i skjorta och slips. 
Vi tog det lite lugnt fram till begravningen. Jag och syrran gick till ett trevligt fik med Emmafåtöljer. 


Sedan åkte vi till Norra kyrkogården för ett sista avsked av mormor. 
Det var en borgerlig begravning som var jättefin. En man berättade utifrån det mamma berättat för honom om mormors liv och han sjöng och spelade gitarr hur fint som helst som ett proffs! 

Det blev ett vackert avsked. 
Jag och syrran pratade senare om att vi egentligen aldrig trodde att mormor skulle dö, hon har alltid funnits, vi har alltid känt och skojat i familjen om att hon skulle överleva oss alla, det kändes självklart... vi trodde att vi åtminstone skulle åka och fira hennes 100-års dag i sommar. 
Nu blev det inte så. Begravningen blev väldigt fin. 
Efteråt åkte vi med R hem till den lägenheten han nu bor i för fika och smörgåstårta. Vi blev kvar där i flera timmar då vi pratade kära minnen om mormor. 
Vi körde därefter syrran till flyget och därefter softade jag, mor o far i deras hotellrum. Mitt flyg skulle inte gå förrän senare på kvällen. 
Jag gick ut en sväng på Visby och hamnade i en jättehärlig upplevelse! Gick in i en byggnadsvårdsbutik och träffade där ägarinnans mamma som vaktade affären och vi kom i jättehärligt samspråk om renovering av lantställe, livet, själen... ja you name it! Jag blev nog kvar i denna härliga butik i mer än en timme! 
Det var sådana här jag var ute efter och köpte, till kammarlåsen på landet men så hittade jag mycket annat kul också. En bok om precis allt det där jag undrar och tänker på dagarna i ända! 
Denna butik hade humana priser och ett härligt sortement, jag kommer definitivt handla av dem på nätet framöver. 
Sedan var det dags för flygrädda mig att flyga hem men det gick jättebra. Det var en fantastisk solnedgång hela resan och jag tänkte att det var mormors solnedgång, även det blev en stund av tankar på avskedet. 
Sedan dök Stockholm upp under mig och det var farsinerande vackert. Dessa otroligt fina dagar trots sorg och vemod bjöd på kärlek och familjesammanhållning, mycket värdefullt. 
Maken JR var så snäll och hämtade mig på Bromma. Hemma igen.