Påskafton

Eftersom denna vägg ändå var nästan klar-tapetserad denna morgon så måste jag ha tapetserat under kvällen. Tycker ändå jag fick väldigt lite renovering gjort denna påsk men det var så fint väder ute. Inga golvlister kom upp och jag målade inte taket som jag tänkt. Pysslade lite när JR var iväg till krossbanan. Bakade 2 mjuka kakor. 
Sedan kom pappa o mamma. Pappa kollade förutsättningarna för potstisodling och drog upp riktlinjer. 3 potatisar per meter och om det var 50 cm mellan fårorna det skulle vara? Marktempersturen 7+ innan man kan sätta potatisarna. 
Vi grillade och hade det lugnt och skönt i solskenet. 
På eftermiddagen jobbade jag lite mer med att få bort fler takpannor och att börja kratta lite. 



På kvällen började vi det knepiga bygget av en slags ställning i trapphuset så jag skulle kunna tapetsera de högsta partierna. 
Det kanske inte ser så högt och svårt ut men det var det. 
Sent på kvällen såg vi sedvanligt film och åt glass. På denna bild skulle Mercan plötsligt smaka glass och då fick hon en klockren hjärnfrys!