Tisdag med valpar, shopping, sömnad och pyssel.

På måndagskvällen tittade stora sonen förbi med en liten "enkel uppgift" till mamma.

Han håller på att renovera en racerbåt och det fanns 2 säten och en soffa som behövde kläs om. En liten snabb uppgift för mamma! 

Tisdagen blev en heldag för mig och D med shopping av tyger till detta och lite all annan möjlig shopping också. Vi hann äta Sushi i Skärholmen och fika på Ikea också. 
När vi kom hem på eftermiddagen gick vi över till en granne för att gosa deras valpar. 

Jag tog massor av allergi medicin i förebyggande och det gick bra. 
Till middag provade jag proteinpannkakor, det funkade utmärkt. 
D och JR busar efter middagen och D letar efter sitt påskägg. 


Sedan började jag sy de där stolarna med god hjälp av Maja. 
JR var kreativ med sprayfärg i garaget och målade en korg som jag loppisfyndat under dagen. Jag planterade sedan blommor i den då vi skulle ge bort den när vi skulle gå på middag på skärtorsdagen. 
Sedan sydde och knåpade jag vidare med stolarna. Kunde göra klart allt utom sitsen på första stolen, sitsen var tvungen att sågas ned lite för att kunna vaderas. 
Fortsättning följer på stolarna. 
Ja, så här ser lite lagom vimsig, stökig, kreativ vardag ut hos mig. Blir inte mycket städning gjord men det borde verkligen tas tag i.