2/8. Börjat med muren.

Ja nu blir väl inte blogginlägget så otroligt spännande men det är det här som tar upp mina tankar just nu. Hur ska jag få till en mur runt där jag ska lägga plattor på sikt? Hur många behövs? Hur delar man dem? Hur får man hem dem? Ringt runt massor och kommit fram till att det inte finns halvor att köpa utan att man måste dela dem själv vilket verkar vara mkt svårt. Också kommit fram till att frakt är många tusen. 
Efter många mätningar och mkt tänk har jag kommit fram till att det här kan fungera om murblocken är 39-40 cm långa. De väger 22,5 kg så det är en del styrketräning jag har framför mig. Jag kommer behöva 115 stycken. Förhoppningsvis kan jag få lite hjälp av JR men det beror på hans rygg. 
Jag åkte till Byggmax och köpte 15 stycken a 44 kr styck. Mer än 15 kan min bil inte ta åt ggn då den går på knäna i fjädringen och min rygg också. 
Så här kommer en före-bild innan jag går igång på projekt mur runt om. Nästa år får vi lägga marksten i trappen och på platten. Jag måste dela upp det på år känner jag. 

Här har jag burit upp de 15 första. Jag tror mina beräkningar kommer stämma ganska bra. 3 varv tänker jag att den ska bli. Bara som en avgränsnimg liksom. 
Riktigt trevlig överraskning är att vågen börjar gå i rätt riktning. Hoppas det inte är tillfälligt. Det känns i varje fall inte på kläderna än. 




#1 - - Mor:

NUUUuuu är det som vanligt här igen...….