7/7 Auktion

 
På söndagsmorgonen mötte vi upp grannarna B och H för att bli ledsagade till Fimta auktion i Valla.
Regnet hängde i ouften men det gjorde solen också så det blev en riktigt behaglig dag. Auktion är roligt!
B och H köpte märkliga saker som jag inte visste vad det var men jag utgår från att det var bra fynd!
 
Jag fick 2 stabila gammeldags pinnstolar för 50 kr styck som jag blev nöjd med.
 
Lite trädgårdsverktyg och en blandlåda kökssaker samt några trasmattor fick hänga med hem.
På kvällen sedvanlig 5-km promenad. Kossorna är väldigt nyfikan på oss. Det känns kul. Från början trodde vi de var arga men nu börjar vi hoppas att de bara är nyfikan på oss.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Morsan:

Det dina grannar fick med sej hem var ett besman= som man väger saker på genom att hänga sakerna på en krok på densamma och det hon fick med sej hem hör till en vävstol som jag just nu glömt vad den heter. Den som man med kraft slår ihop trasor med för att få det tätt. när jag -59 var uppe Dalarna på vävkurs använde jag det. Hade gärna velat ha en vävstol men aldrig haft plats för en sådan.