Fredag 5/7.

På föemiddagewn gick vi vår dagliga promenad. Vädret känns ju inte direkt som juli månad.
Det är vackert men man känner sig lurad på sommaren.
Man börjar nästan bli van med att se kossor dagligdags.
När vi kom hem höll D och JR på och pysslade i garaget.
Jag hade länge gått och tänkt på att jag måste börja skrapa och måla någon stans på"bron" så det fik bli en planka och bänken.
Här är alltså de två förebilderna.
Jag skrapade dem trärena med hjälp av en värmepostol.
När jag ändå var i farten händes det rätt att ta några plankor rött på fasaden också.
Låt er inte luras, vädret är inte varmt och skönt.
JR och D försökte sitta i solen lite men bakom denna plätt med blå himmel var himlen helt svart.
JR gjorde en insats och lade tre nya takpannor där de var spräckta.
Det känns väldigt högt och skrangligt att vara på det här taket.
Jag hann grunda det jag skrapat ett varv denna kväll.
För att pigga upp mig och stärka mig lite försökte jag färga håret och plocka ögonbrynen. Det gick väl bra men något piggare blev jag inte.
På kvällen spelade vi ett låååångt och trevligt parti Monopol.
Så hä glad blev JR när han vann andra pris i en skönhetstävling!
Även husmusen Neo var med i spelet!