Edvins student, del 1!

 Jag får blogga den här dagen i 2 delar. En helt fantastisk och lång dag inleddes med att jag var hemma hos J och vi förberedde lite mer. Han hade gjort grillspett till halv 2 på natten (jag hade ju handlat allt och bakat, gjort tårtorna mm).
Han hade dessutom sytt 250 meter flaggor som han dekorerat hela trädgården med. (Flaggorna hade han dock inte sytt denna natt utan lite då och då tidigare till olika saker. Blev effektfullt och festligt! Jag och M blåste studentballonger där på morgonen. 
E lyckades med konststycket att försova sig en timme till champagnefrukosten men han verkar ha kommit i tid till att få i sig ordentligt endå. 
Vid 11:30 åkte vi in till hans skola i stan för att se utspringet. 
Jag var minst och fick sitta inklämd vid skylten. 
Väntan i 30 graders värme var lång men trevlig då vi ju sammanstrålade med släkt o vänner. 
 
Vår skylt var stor och färgstark! 
Kl 13.00 sprang de ut under musik, jubel, hopp och dans! 
Det gick väldigt fort allting och var ohyggligt varmt i folkhavet! 
Som sagt oändligt varmt! 

Edvins kompisar kom för att fira honom också. 
Sedan blev det till att riva av sig kostymen för honom för flaket. 
Stackars kostymen...
Det var ren glädje denna dag. 
 
 
 
 
Edvin åkte vidare med klasskamraterna på lastbilsflaken och vi i familjen åkte hem för att förbereda för kvällens fest.