Ett år kvar till Maran 2020!

Ja det är väl så här som Mercan gör som jag gjort för länge nu. Legat och gonat mig. Blev i huvudet så taggad att få springa Marathon igen när jag följde och gladdes med Mia och L. Kändes som en sorg att jag var så långt ifrån att kunna göra en sådan sak i år. Jag verkligen vill!!!! 
Kanske måste börja skrivpeppa mig här i bloggen igen för att få kraft i tankarna? Allt sitter i huvudet på mig. Planering, självkänsla... ja allt. 
Nu är det exakt 1 år kvar till Stockholm Marathon 2020. Det året jag fyller 50. Jag vill hedra mig själv genom att vara i så bra form att jag kan springa loppet. 
I natt pratade jag med lite kollegor som också ville. Hur som helst, ett Marathon är i nget man gör i en handvändning som av och till motionär, det krävs egen motivation och många timmars slit med kroppen och hjärnan. Således inget man kan hoppas att någon annan som bara vill halvhjärtat ska haka på på. Man får räkna med att man går mot utmaningen ensam och får man sällskap i processen av någon som vill lika mycket för sin egen del så är det bara roligt. Loppet springer man ju enskilt eftersom alla har olika förutsättningar. Jag har sprungit och tränat inför mina 2 Marathon helt ensam. Det är i princip en ensam grej. Hoppas dock såklart på att Mia ska vilja igen 😃... 
Ett problem har blivit mina stela höfter, säte och ljumskar. Har märkt att stretch hjälper till att öppna bäckenet. Ska försöka göra det här före och efter varje jogg. 
Det svåraste för mig är att komma ut, inte att springa. Efteråt är jag alltid glad och skön men innan... Det är en ren kamp med huvudet. 
Idag kollade jag väderappen och fick denna syn. Då blev det fart på mig och jag slängde mig ut på min lilla mellan-nätter-jogg innan regnet kom. 
Det gick förvånadne nog jättebra trots att det var dryga veckan sedan sist. Tror det var stretchen innan. Döpte passet till #pass1 och då syftar jag på att detta pass är pass 1 inför nästa Marathon. Ja, man hör att jag börjar hjärnpeppa mig. Hoppas det går. 
När jag åkte till jobbet sedan drog mörka målnen in.