Kvalitetstorsdag och fredag!

I torsdags åkte jag och katterna till landet på förmiddagen. Jag släppte av dem vid torpet och åkte i ilfart till lite kvalitetsshopping i Katrineholm. Det här var dagens fynd på Magasinet, en lampskärm och en potatisland-grej. 
Åkte sist till Colorama för att leta efter en grön färg att måla ytterdörren med. Det visade sig vara jäkligt svårt eftersom de var så ohjälpsamma och tröga där inne. Hade aldrig hört talas om en grönmålad ytterdörr där förut. Jag såg en färg som hette Djurgårdsgrön som jag tyckte var lite lam men ändå... lite ok...fast kanske för ljus. 
Skickade denna bild till JR och frågade vad han tyckte om nyansen. Han svarade snabbt: Kör! 
Jag blev så klart jättetacksam med så bra feedback och skred till verket och köpte den direkt när han var så säker på att han gillade kulören. 
När han sedan anlände till landet på kvällen sade jag uppskattande att det var kul att han var så involverad i kulörvalet. 
- Vilken färg svarade han???? 
-Ja, som du ville jag skulle köpa till dörren? 
-Jag har inte sett någon färg? Jag svarade på ditt sms att jag inte kunde titta, att jag körde bil! 
Hmmm... Så var det med den inredningshjälpen. Hur som helst, vi kom ju till beslut! Jag trodde han menade att jag skulle köra på den färgen! 
Maja o Mercan tyckte det var blåsigt men trevligt att vara med på landet. På kvällen kollade vi på serien Undecover. 
På fredagen åkte vi in till Katrineholm och handlade mat och brädor mm. Därefter började jag byta ytterhöljet på alla elkontakter i övre hallen. 

Man kan väl tycka att de gamla var lite gulnade. 
Sedan tvättade jag fönstret från fliglort och hängde upp gardinen igen. Som sagt fönstret får jag renovera i sommar. 
Hängde upp en tavla i trappen. Inte för att något är klart utan bara för att jag just då nådde med "ställningen" på plats. 
På kvällen kom grannarna över på tacos. De hade med sig massa jordgubbsplantor, hallonplantor och rabarber till oss. De är så otroligt snälla! 
Mysigt med grannmiddag. Jag har släppt känslor av att vara perfekt och städa och det gör livet väldigt mkt enklare, bara trevligt! 

#1 - - Mor:

Snälla grannar och färgen på dörren blev bra. Rätt grön färg och "kul" med svaret fr J. ang. sms-svaret...….fniss. Så det kan bli!