2 lediga dagar.

När jag vaknade efter nattjobbet på söndagseftermiddagen pysslade jag med lite omplanteringar av palettblad. 
Jag satte också lite tomatfrön som jag skramlar ihop förra sommaren. Behöver se det skira gröna ta fart. 
På måndagsmorgonen satte jag och Vanja klockan på halv åtta för att hinna haka på "Morgonpasset" på långpromenaden. Det blir ca 5 km på 2 timmar frisk luft med mycket lek och prat. Så härligt! 
Denna dag var vi bara 4 människor och 4 hundar. 
När vi kom hem började jag kratta lite i trädgården bara för att få vara ute och få solljus och mer frisk luft. 
På kvällen började vi se den svenska serien "Den tunna blå linjen" på SVT play. Riktigt riktigt bra, så bra skådespelarinsatser. 
(Bilden ovan och nedan är bild o text som kom upp när jag googlade serien.) 

På tisdagsmorgonen satte jag klockan igen för att hänga med på hundpromenaden. 
Denna dag var det närmare 10 hundar och 10 människor med. Så kul. 
När. Vi kom hem var både jag och Vanja trötta och vi gick och lade oss några timmar då jag skulle jobba natt på tisdagskvällen igen. Äntligen äntligen har jag fått en paus från krislägesavtalet ett par veckor och jag ska nu "bara" arbeta normal heltid och börja 21.00 i stället för 19.00. Det känns helt magiskt lyxigt! Jag behöver det. 
Vanja och jag tog en gemensam dusch. Vi börjar få rutin på det. Jag tonade också håret, det var på tiden. 
Klockan 17.00 kom maten jag beställt. Det funkar så bra att få allt hemkört varannan vecka, det här är något jag kommer fortsätta med. De plockar verkligen det finaste, annars skulle ju ingen göra det här. Jag är så nöjd.
Verkligen härligt att börja 21.00. Vi hann så mycket, träna och äta tillsammans, vi bäddade om i sovrummet (tyngdtäcken), tvättade och hängde och ändå hann vi se ett avsnitt av Tunna blå linjen innan jag skulle iväg. Det kändes väldigt bra. 
Här sitter vi och ser rara ut i nattmörkret. Vi sitter väldigt tillfälligt lite tätt och utan munskydd för vi skulle ta en bild till en kollega som är hemma och sjuk. (Vi är alla 4 vaccinerade och har antikroppar så det får väl vara ganska coronasäkert umgänge). Låt oss få börja arbeta så här igen snart, utan Coronapatienterna, utan skyddsutrustning och på omänskliga tider. Hoppas hoppas. 

 




#1 - - Mor:

Den Tunna blå linjen ser jag varje söndagkväll. "kära Far" tror att den är otäck och vill inte titta. Jag tycker den är både otäck och jättebra. Bara 2 avsnitt kvar nu......

#2 - - Kraka:

Vi borde väl kunna ses snart?