Alla vi som hatar furu klappar nu!

Jag kan inte nog säga hur dyster mörknd furu gör mig!
Det kliar i hela kroppen av dess murriga hemska färg.
Jag ljuger inte när jag säger att vi har gott om det hemma! 
Hela undervåningen!
 Eller hade kanske jag skall säga!
I måndags när jag vaknade efter dubbelpasset ville jag bara köra igång!
Jag ska jag bygga en vägg så att äldsta grabben får ett eget rum av allrummet på nedervåningen.
Först måste jag fixa taket över hela där nere och sedan lägga om golvet innan väggen kan byggas.
Först ett lager med svindyr primer för att inte det bruna ska läcka igenom.
Sedan 2 varv med Flüggers takfärg.
Sedan jag upptäckte Flüggers färger väljer jag aldrig mer något annat!
Gudarna ska veta att detta tagit all min tid de senaste dagarna! Bara ett lager tar många timmar! Och det känns bra i armar och axlar att måla uppåt!
Här är efter ett lager primer!
Men bra blir det!
Här är väl efter typ 1,5 lager.
Primern är lite blank men den riktiga färgen på de andra 2 lagren är matt och ordentligt vit och täckande Mär den torkar.
Jag har ju brytit ned skugglisterna så de hänger en bit ned för att få in färg under om man tycker det ser lite konstigt ut.
Ordentligt med kvantitetstid med sönerna har det blivit då jag stått mitt i deras rum dygnet runt denna vecka.
Sedan sydde jag upp de nya gardinerna till lilla grabbens rum, satte upp ny sänglampa och ny rullgardin till honom.
Hans rum får vänta på renovering tills stora sonens rum är klart och jag har ny ork igen..det blir kanske till nästa år.
Observera, det är grabbarna som beställt vita gardiner och allt i vitt.
De vill till och med ha vita tapeter när jag gör om deras rum.
Totalt hade jag i kväll målat taket 2,5 ggr.
#1 - - Mia:

SÅÅÅ SNYGGT!!!!
Jag kunde inte låta bli att fråga JR vad du pysslade med igår när jag träffade honom i garaget :)
Bra tips på vad man ska ha på huvudet vid takmålning, mycket tjusigt!
Kram

#2 - - Mia:

SÅÅÅ SNYGGT!!!!
Jag kunde inte låta bli att fråga JR vad du pysslade med igår när jag träffade honom i garaget :)
Bra tips på vad man ska ha på huvudet vid takmålning, mycket tjusigt!
Kram

#3 - - Mor:

Håller med om att det blir ljust och fint! När du är klar hemma kan Du fortsätta i ditt "gamla föräldrahem" ty här finns det furu så det räcker till och blir över.

#4 - - Marialivet:

Lust och fräscht!
Akta nacke och axlar bara.
Kjam

#5 - - Camilla:

Åh, men så fint! :D
Så lyxigt för ungdomarna att få ha ett sånt stort rum att husera i. Förstår att det känns ännu större nu då taket blev ljust och fint.