Porslin med Syrran!

 
Idag åkte syrran och jag till Gustavsberg till porslinsfabriken och porslins-outletarna.
Riktigt fin miljö där ute och man fick tro det eller ej en känsla av lite sommar!
Kolla vilka fina polis-skyltar! Det är stolthet och värdighet det!
Bilderna kommer lite blandat här...Det här var det som fick följa med mig hem.
Egentligen klunde jag ha köpt så otroligt mycket mer för det fanns så fina grejor men man kan väl säga att bara för att det var andrasortering var det inte billigt direkt...i varje falll inte om man ville köpa kvantitet också.
J
Jag köpte 12 fina mat-tallrikar i vitt och tänker mig fylla på den servicen när jag åker dit fler gånger.
2 frukost-set kunde jag bara inte låta bli...Stora härliga koppar!!!!
 
Söstrarna Widing! 
 
Mat åt vi på en sushi.
 
Skulle lätt ha köpt massa Ittalla-ljusluktor om de inte på rea kostat 300 kr styck! ur led är tiden!
 
Systerselfisar!
 
 
 
 
 
#1 - - Maria syster:

Ja vilken härlig dag!
Inte visste jag att jag är höggravid ( första bilden).
Såå nöjd med inköpen idag.
De blå kopparna är du på ngt vis.
Kram

#2 - - Mia:

Dit ska jag imorgon!!! Hoppas du inte köpte slut på alla tallrikarna :D
Kram
Mia

#3 - - Mor:

Trevliga bilder som vanligt. Skulle vara kul att gå där och titta då man känner igen "gammalt" porslinsmönster. Men som sagt man har mer än väl allt man behöver här hemma.
Om man skulle ta å slå sönder lite porslin så man får anledning att skaffa nytt? Fniss! Nä, sån är man bara inte lagd.

Svar: Jag föreslår att du slår sönder och sedan följer med mig och Maria dit!
Frudin