Fredag, äntligen landet!

På fredagsmorgonen satte jag på en ljudbok i bilen och körde ned till älskade landet. Stannade till i Flen och storhandlade på Willys på vägen.
Efter att ha packat in allt jag hade med mig snabbklippte jag det minsta av äppelträden då det ju enligt instruktioner för att de inte ska bli så buskiga skall göras denna årstid.
Tog hand om grenarna.
Grannen hade lämat en korg med deras fantastiska röda äpplen. De är så snälla och omtänksamma 💗
Sedan gick jag in för att jobba med kattvinden. Allt sådant tar ju tid för mig.
Under tiden jag pratade i telefon med Kraka sågade jag till foder för det lilla fönstret. Se vad lyckat det blev :-) Vilken hjälte man är, vända en av listerna åt fel håll! Fick kapa och vända...göra om och göra rätt. Åtminstone så rätt som jag kan göra. Det här med hörn i gamla hus är svåra saker för mig...
Så här såg fönstret ut när det var grundat en gång och lite spacklat utan foder. (Det var ju knallgrönt innan...)
Sedan fick jag i varje fall upp fodren och spacklade litervis för att få det att hänga ihop hjälpligt i vinkar och vrår.
Inte så illa för en gammal sjuksköterska!
Jag hann måla det hela ett varv efter slipning. Man nyser ju så förfärligt vid slipning så det blir kanske inte direkt som ett flygel-lack när jag har målat första varvet...men någorlunda i varje fall. Krävs några varv här.
Målade golvet ett 4:e varv inför golvlist-sättningen på lördagen. (Det är på väggen här där lysröret hänger som den lilla lampetten jag skrivit om skall hänga sedan bredvid en guldspegel :-) )
Efter att maken kommit till landet på kvällen och vi ätit middag tittade vi på 2 filmer och jag sydde lampskärmarna. 
Fodrad och fin!
Delar av det "riktiga" tyget har kommit på men inga band.
Ja...det var fredagen det.
#1 - - Mia:

Vilken skillnad på rummet!! Blir verkligen fint. Lampan blir också riktigt bra. Du är en mästare på att renovera. Kram