Härlig lördag!

På lördagsmorgonen väcktes jag vid 5-tiden av att dessa två godingar satt och spanade på kor genom sovrumsfönstret tillsammans.
JR mekade under fm och jag åkte in till katrineholm och köpte brädor för lite snickeri. Jag vill liksom hela tiden ta det som sticker mig hårdast i ögonen...och det är ganska mycket. Allra först beslutade jag mig för att klä in ledningarna till varmluftspumpen i trä. Jag står liksom inte ut att se dom på fasaden.
Sedan kom far och mor och svärfar på besök för lite eftermiddagsgrillning i den stekheta värmen.
Mamma hjälpte mig med lite snickring!
Far skötte sedvanligt grillning!
I den heta eftermiddagen drog lite oroväckande måln in och vi förberedde oss för åska...som aldrig kom.
Vi var tvungna att ge mamma en öl så att hon skulle hantera den kommande åskan som hon är paniskt rädd för.
Hon var dock stark och glad och blev ännu gladare när de mörka molnen plötsligt drog bort.Hettan dallrade vidare!
Mycket trevlig sommarmiddag! Den här sommaren är ju hittills bättre än alla i mannaminne! 
 
Har JR solat för mycket eller legat under bilen för mycket? Hårfin nyansskillnad i hans solbränna :-)
Efter maten byggde jag lite vidare, kände ju att jag ville få klart något litet denna helg också. Känns najs att avsluta små projekt man påbörjar.
Blev sedan lite mattare när färgen torkade såklart.
(Så här såg det ut nästa morgon... Jag stod i myggen till ganska sent och grundade plankor vita under lördagkvällen till nästa lilla projejekt för söndagen).
Mercan har ju också varit med på landet denna helg såklart, inte bara Maja.
Fick en fin tomatplanta av mamma och pappa!
I den härliga lördagskvälen gick vi en promenad och njöt.
Ödegården bredvid vårt hus är fantastiskt vacker i sin gammeldags sommarskrud.
Det känns nästan inte på riktigt, så vackert är det!
Hoppas någon köper det här snart och får njuta av det och ta hand om det.
Senare på kvällen var bara jag och katterna kvar ute. Myggen äter ju inte mig. helt otroligt egentligen vilken tur man har. Undrar varför? Inte ett myggbett fast de sitter på mig.
 
#1 - - Angelica Wåhlin:

Vilka mysiga bilder!