Lite dittern i datten på lördagen

Syrran och jag satt i solen och åt frukost. Vi tog det lite lugnt helt enkelt.
Sedan körde vi in syrran till tåget i Katrineholm och då blev JR och jag lite spontana och gick in på Specsavers för att beställa optikertid till JR som tappat bort sina glasögon. Det slutade med att vi båda blev undersökta och gick därifrån med...jag med 2 par dubbelslipade "normala" glasögon och ett par jätteroliga 70-talsglasögon med terminalglas som jag fick på köpet. JR kom ut med 2 par som han ville ha. D passade jättebra i glasögon och det lutar åt att hon också måste ha brillor snart.
Därifrån blev det akutlunch på Donken. Usch, nu är det dags att verkligen äta bättre. Går dåligt nu.
Vi gjorde sedan lite ärenden innan vi åkte till torpet.
Jag beslutade mig för att byta brädor i trappen. De har ju schysst patina men de är så risiga att vi måste byta.
Det ena ledde till det andra och tillslut bedömde vi att vi skulle slänga hela skiten då allt var dåligt och trappen stod direkt på jord. Vi beslutade att lägga några plattor där att återskapa en ny trapp på. Blev dock tvungna att vänta till vi kunde köpa plattor.
Vi sparade alla mallarna att bygga efter.
D lade tiden på att lära sig köra JRs minsta cross.
När JR och D sedan gjorde middag och grillade till oss så fick jag den brilliants idén att börja förbereda för att måla kattvinden på övervåningen.
Den är ju tungt orange i nuläget med gröna lister. Jag tänker mig göra det helt vitt så det blir ett litet extra-sovrum. 
Jag började ta bort lite bård, spik, skruv och lister. Det kommer inte bli något precisionsarbete men vitt ska det bli med lite gullig inredning på sikt. Detta arbete kommer dock inte vara klart i en handvändning.
Sedan tog JR initiativ till en kort löprunda. Han börjar bli riktigt snabb den rackaren. D förjde med och hon blev helt knäckt och gav upp. Hon gick ut lite hårt för att vara första gången.
Underbart vackert i skymningen.
Vad vackert det är!
#1 - - Mor:

!:a bilden: Kokade ni ägg i morgonsolen?
Sista bilden, väldigt vacker!